112 utställare klara för Nordic Profile Fair

Stort intresse inför höstens Nordic Profile Fair.
Stort intresse inför höstens Nordic Profile Fair.

Det är bara dagar kvar till Nordic Profile Fair ännu en gång intar Elmia, även den här gången är det en Hybridvariant av mässan som alltså även går att besöka digitalt.

112 unika utställare finns med på listan som har en hel del nya namn och flera internationella aktörer. Bland de namn som är nya för oss på redaktionen finns bland annat: Åry (Nybro), Treebytree (Haag), Promosneakers (Woerden), Myynti (Stockholm) och Fikaburken (Bromma) och många därtill.

Du hittar hela listan med utställare här.

Mässan kommer äga rum i Hall A i Elmia precis som i januari. Under onsdagskvällen hålls ”After Fair branschfest” på Elmia Kongress & Konserthus där serveras amerikansk grillbuffé. Senare under kvällen står Trubadur Henke Strömberg för underhållningen.

PWA Flyttar in på Barnhusgatan

Veckan efter mässan hålls den officiella invigningen när PWA flyttar in i Promotionhuset på Barnhusgatan 16 där de tillsammans med 12 medlemmar startar ett nytt gemensamt showroom.

Mer specifikt rör det sig som medlemmarna Carlobolaget, Fruit Distribution, Halmstads Handelshus, Headwear Scandinavia, MEC Profil, Midocean, Neutral, Portia, PTS Askeroth, Stilo Skandinaviska, Tee Jays och Zebro International som flyttar in på 4 våningen. 

Vidare kommer PWA ha ett konferensrum i lokalen där alla medlemmar kan arbeta och bjuda in sina kunder.

– PWA’s medlemmar Adelante, Bamatex, Båstadgruppen, CTwo, GTK, PF Concept och Vinga finns redan på Promotion Gallery i samma trapphus och vi kommer att arrangera olika events tillsammans. Vi ser fram emot att träffa branschfolk på plats för att knyta nya spännande kontakter! Det första eventet kommer bli invigningsdagarna den 22-24 augusti vecka 34, säger Maria Olsson på PWA som är projektledare.

Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”

ACP DTF

Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).

redaktionen@branschkoll.se

Konkurrensverket håller inte med – tomten får inte bryta mot reglerna (upphandlingen anses olaglig)

redaktionen@branschkoll.se

Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov

vinyl

Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.

redaktionen@branschkoll.se

Ahlsell ska etablera en ny större butik i Jönköping

ahlsell butik
redaktionen@branschkoll.se

Mark- och miljööverdomstolen kommer pröva om New Wave Group har miljöansvar vid Orrefors Glasbruk

redaktionen@branschkoll.se

Starkt år för kontorsjätte – växte mest inom B2B

redaktionen@branschkoll.se

Allt färre företag ansöker om rekonstruktion (väljer konkurs istället)

redaktionen@branschkoll.se

Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare

arets foretagare

Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.

redaktionen@branschkoll.se

IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige

robin bornehav
Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands

IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.

Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
 
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa
, skriver IDÉ på Linkedin.

Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands
redaktionen@branschkoll.se

Gewe anställer branschveteran som uppmärksammats för sin formgivning

placeholder
redaktionen@branschkoll.se