Xeikon förstärker med ny försäljningschef inom tryck på wellpapp

xei_pr2103_pr_new_sales_person_-_idera_victor_ortiz_01

Xeikon har utsett Victor Ortiz till försäljningschef för affärsområde wellpapp. Ortiz får först och främst i uppdrag att utveckla Xeikons Idera-verksamhet i Frankrike, Spanien, Portugal och Italien. Utnämningen sker med omedelbar verkan.‎

– 2021 handlar om att arbeta tillsammans med kunder och strategiska partners inom affärsområdet och gemensamt forma vägen framåt. Victors erfarenhet och kontakter är härmed nyckeln till vår resa, och det är fantastiskt att ha honom ombord.

Daniel Velema, Xeikons VP Corrugated & Solution Services

‎Xeikon uppger att Idera kommer att leverera högre utskriftskvalitet än flexografi och möjliggöra utskrift av både små och stora upplagor inkluderat alla fördelar med en digital print-on-demand-lösning. En av hörnstenarna i Idera-plattformen är certifierad livsmedelssäkerhet. Produktion sker med vattenbaserat bläck på bestrukna och obestrukna wellpappsark och format upp till 1.600 mm x 2.800 mm  

‎Det är en spännande tid att komma in på den digitaltryckta wellpappsmarknaden, och Xeikons digitala IDERA-utskriftslösning kommer säkert att vara av intresse för alla som arbetar inom denna sektor

Victor Ortiz

Källa: Xeikon

Annons

Minskat antal konkurser

Färsk konkursstatistik visar att företagskonkurserna fortsätter att minska i snabb takt. I april månad sjönk konkurserna med 25 procent – informations- och kommunikationsbranschen följer samma trend.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Done ökade försäljningen med 20 procent

Ämnen i artikeln: Done

DONE Management & Systems redovisar en försäljning för årets första kvartal om 25,7 (21,4) MSEK, vilket innebär en tillväxt på 20 procent.

Ämnen i artikeln: Done
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Intellecta investerar i prepress från Heidelberg

Intellecta Infolog och Ekotryckredners gör gemensam sak när man investerar i prepressflöde från Heidelberg, skriver Heidelberg på sin hemsida.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ännu en katalog läggs ner

Panos Emporis, nordens största badklädesföretag, lägger ner sin tryckta katalog efter 20 år.

Företagets vd säger till Dagens Media (#7, 2010) att man måste våga utmana sig själv annars står man still.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Debattartikel i Resumé från Sveriges tryckerier

”Papper miljövänligare än datorer och mobiler” skriver Grafiska Företagens Förbund (GFF) i en debattartikel i Resumé (#15, 2010).
– Viktiga värden går förlorade när man väljer bort pappersburen kommunikation, skriver debattörerna.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Guldägget tappar i betydelse hos marknadschefer

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Sveriges fyra bästa byråer?

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nyheter i ALG 10

Från och med den första januari 2010 gäller en ny version av det standardavtal som ofta används vid försäljning och köp av trycksaker. ALG 02 har ersatts av ALG 10.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

V-TAB tar över Elanders rulloffset-verksamhet i Falköping

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB

V-TAB satsar på att ge ett ännu bredare utbud till kunderna och affären är ett led i V-TAB:s arbete med att utöka kapaciteten för heatsetproduktion.

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB
redaktionen@branschkoll.se
Annons