Workwear-aktör som tillverkar kostymer till kvinnor trendar dubblad omsättning och öppnar pop-up-butik på Åhléns
Move and Work in Harmony (MWH) som drog igång för snart tre år sedan med sina bekväma kostymer för kvinnor delvis inspirerade av basketens värld ska nu ha pop-up-butik på Åhléns och berättar att omsättning ser ut att dubblas i år.
Med stark tillväxt befinner sig MWH of Sweden just nu på en riktig framgångsresa. Under 2022 omsatte bolaget omkring 2,8 mkr och hittills i år har bolaget en tillväxttakt på över 100%. Försäljningen kommer främst från den egna e-handeln, men även genom MQ Marqet som är återförsäljare, samt från B2B-försäljning, skriver bolaget i ett pressmeddelande.
– 2023 kommer bli det första året som vi kan leverera produkter under hela året, då vi drabbades av många förseningar i produktionen under lanseringsåren 2021/2022. Förhoppningsvis kommer vi kunna se en stark tillväxt även under denna höst. För trots det ekonomiska läget ser vi att kunder väljer att investera i sköna kostymer som är etiskt producerade i Europa, vilket är väldigt glädjande, säger vd Maria Seraki.
LÄS OCKSÅ: Efter lyckad lansering av sina arbetskläder för kvinnor – nu tar hon in kapital
Intresse från Europa och medlemskap i SFA
Framgångarna sägs även bero på att MWH nu består av fyra heltidsarbetande och förutom den svenska marknaden ser man stort intresse i Danmark och Nederländerna. Man har också satsat mycket på sin e-handel, där alltså den största tillväxten sägs komma ifrån.
Vidare har man bjudits in som medlemmar i Swedish Fashion Association (SFA) som verkar för att framhäva och utveckla den svenska modeindustrin.
Pop-up-butik på Åhléns City i Stockholm
Nyligen blev det också klart att MWH inleder ett samarbete med Åhléns City i Stockholm och kommer under två veckor driva en pop-up butik i varuhuset, mellan den 26 september och 8 oktober.
– MWHs kläder erbjuder tidlösa, moderiktiga business-wear kläder för varierade kroppsformer. Att kläderna är anpassade till en aktiv livsstil, är skrynkelfria, funktionella och slitstarka, samt tillverkade i italienskt högkvalitativt stretchtyg, det känns helt rätt i tiden. Jag tror strakt på detta varumärke och vet att deras kläder kommer vara uppskattade av våra kunder, snygga, bekväma kostymer som är lika sköna som träningskläder, säger Åsa Larsson, Eventschef på Åhléns.