Workwear-aktör som tillverkar kostymer till kvinnor trendar dubblad omsättning och öppnar pop-up-butik på Åhléns

Från vänster, Malin Källström, Charlotte Berlevik, Maria Seraki och Michelle Malm.
Från vänster, Malin Källström, Charlotte Berlevik, Maria Seraki och Michelle Malm.

Move and Work in Harmony (MWH) som drog igång för snart tre år sedan med sina bekväma kostymer för kvinnor delvis inspirerade av basketens värld ska nu ha pop-up-butik på Åhléns och berättar att omsättning ser ut att dubblas i år.

Med stark tillväxt befinner sig MWH of Sweden just nu på en riktig framgångsresa. Under 2022 omsatte bolaget omkring 2,8 mkr och hittills i år har bolaget en tillväxttakt på över 100%. Försäljningen kommer främst från den egna e-handeln, men även genom MQ Marqet som är återförsäljare, samt från B2B-försäljning, skriver bolaget i ett pressmeddelande.

– 2023 kommer bli det första året som vi kan leverera produkter under hela året, då vi drabbades av många förseningar i produktionen under lanseringsåren 2021/2022. Förhoppningsvis kommer vi kunna se en stark tillväxt även under denna höst. För trots det ekonomiska läget ser vi att kunder väljer att investera i sköna kostymer som är etiskt producerade i Europa, vilket är väldigt glädjande, säger vd Maria Seraki.

LÄS OCKSÅ: Efter lyckad lansering av sina arbetskläder för kvinnor – nu tar hon in kapital

Annons

Intresse från Europa och medlemskap i SFA

Framgångarna sägs även bero på att MWH nu består av fyra heltidsarbetande och förutom den svenska marknaden ser man stort intresse i Danmark och Nederländerna. Man har också satsat mycket på sin e-handel, där alltså den största tillväxten sägs komma ifrån.

Vidare har man bjudits in som medlemmar i Swedish Fashion Association (SFA) som verkar för att framhäva och utveckla den svenska modeindustrin.

Pop-up-butik på Åhléns City i Stockholm

Nyligen blev det också klart att MWH inleder ett samarbete med Åhléns City i Stockholm och kommer under två veckor driva en pop-up butik i varuhuset, mellan den 26 september och 8 oktober.

– MWHs kläder erbjuder tidlösa, moderiktiga business-wear kläder för varierade kroppsformer. Att kläderna är anpassade till en aktiv livsstil, är skrynkelfria, funktionella och slitstarka, samt tillverkade i italienskt högkvalitativt stretchtyg, det känns helt rätt i tiden. Jag tror strakt på detta varumärke och vet att deras kläder kommer vara uppskattade av våra kunder, snygga, bekväma kostymer som är lika sköna som träningskläder, säger Åsa Larsson, Eventschef på Åhléns.

Annons

Danskt tryckeri växer på ny adress efter förpackningsförvärv

Kollage

✔️Dubblar tryckkapaciteten med ny offsetpress – ”en gamechanger” ✔️Produktion av förpackningar blir nytt affärsområde ✔️Allt kan göras inhouse

redaktionen@branschkoll.se
Annons

VVS-leverantör byter alla förpackningar – ska bara använda kartong och papper

Hansgrohe Group GreenPackaging 1800

Enbart kartonger och pappersdelar som är 100 procent återvinningsbara ska användas.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Holmen: Lägre papperspriser drog ner resultatet första halvåret

henrik sjoelund
Ämnen i artikeln: Holmen

Så här utvecklades marknaden för papper och kartong under andra kvartalet.

Ämnen i artikeln: Holmen
redaktionen@branschkoll.se
Annons

VPK rapporterar minskad omsättning men fortsatta investeringar 2023

Ämnen i artikeln: VPKWellpapp

✔️Så gick det för den svenska verksamheten ✔️Lönsamheten förbättrades kraftigt ✔️Lösningar i wellpapp

Ämnen i artikeln: VPKWellpapp
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Stora Enso investerar i förpackningsproduktion i Polen

well stora enso 1800
Ämnen i artikeln: Stora EnsoWellpapp

Bland annat byggs en ny wellpapp-linje upp.

Ämnen i artikeln: Stora EnsoWellpapp
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Köper två pappersbruk och två wellanläggningar i Polen

Schumacher Packaging Werk Wroclaw
Ämnen i artikeln: Wellpapp

Växer sig allt större genom att expandera till Europas sjätte största ekonomi.

Ämnen i artikeln: Wellpapp
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Snabbväxande etikettföretag siktar mot 90 miljoner kronor i år

Etikett
Ämnen i artikeln: Etikett

Startup-bolaget har tagit in flera etikettmaskiner till anläggningen i Norden från storkoncernen man har i ryggen.

Ämnen i artikeln: Etikett
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Holmens bruk i Iggesund minskade koldioxidutsläppen med 25 procent

Holmen BPP 0323 Braviken Aug 2023 467 1800
Ämnen i artikeln: HolmenIggesund

Holmens bruk i Iggesund, Sverige, har framgångsrikt minskat sina fossila koldioxidutsläpp med nästan 25 procent från 2022 till 2023.

Ämnen i artikeln: HolmenIggesund
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Svenska dryckesförpackningars klimatavtryck

Dryck klimat
Ämnen i artikeln: Återvinning

Här är de förpackningar med lägst CO2-avtryck per liter dryck. Engångsglas ger överlägset högst utsläpp.

Ämnen i artikeln: Återvinning
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nu ska hundra procent av presentpapperet vara närproducerat

Pappersfabriken 8 kopiera

Lagerhaus svenska tryckerileverantör av presentpapper växer stabilt. Förra året investerade man stort i ny tryckpress.

redaktionen@branschkoll.se
Annons