v38 – Mingla med medieköpare, Broker som växer och Upprop för Svanenmärkta böcker
Hej,
Veckans Bokmässa pågår fortfarande för fullt och några grafiska aktörer finns i det nya Molnet – en mötesplats där nya medier och möjligheter diskuteras. Elanders som initiativtagare ska vara mycket nöjda med att ha skapat ett embryo som kan utvecklas till något riktigt bra. Holmbergs, Kodak och Papyrus syntes också på ett bra sätt. Det andades framtidstro och innovation rakt igenom.
Bokupprop hjälper svenska tryckerier
Svanen vill få förlagen att Svanenmärka fler böcker vilket blir ännu ett argument för svenska tryckerier. Läs och skriv under uppropet!
KF storsatsar på e-böcker
Första svenska aktören som vill ta ett grepp om marknaden för e-böcker. Men kan de hindra Apple och Amazon från även svensk dominans?
Mingla med medieköpare
Vi går in i en period med många tävlingar. Seminarier och prisutdelningar samlar många medieköpare att mingla med. Designpriset och Publishingpriset pågår för fullt. 100-wattaren närmar sig. Bland annat har Intellecta många nomineringar.
SAS och Strålfors om tryckta mediets styrkor
Mer mingel på frukostseminarium den 6 oktober där SAS marknadschef pratar mediemix och Strålfors visar transpromo.
Vulkan på export
Print-on-demand-tjänsten för böcker som startats av Linda Skugge har fått kapital som ska användas för en internationell expansion.
Broker som växer
Olsson & Co öppnar säljkontor i Linköping. Förra veckan skrev jag om deras snabba tillväxttakt.
Trevlig helg.
/Ola
070-566 09 52