v36 – Brand Factory uppåt, Tufft för ABA, Olsson & Co ökar snabbt, Färre konkurser och Unilever pressar leverantörer
Hej,
Unilever pressar sina leverantörer på hållbarhet. Lyssna på en av deras inköpare berätta hur underleverantörer till dem ska tänka.
KST köper bokbinderi
Allt fler ”säkrar” bokbinderikapacitet.
Färre konkurser i grafisk bransch
För reklambyråerna är det tuffare – de ökar konkurserna med 20 procent första halvåret. För grafiska företag är säkert momspengarna en del av förklaringen till nedgången.
Amazon släppte nya läs- och surfplattor
De imponerar på många.
Elanders satsning på Bokmässan tar form
Fotoboken i fokus säger de – vilket kommer väl till passeftersom man nyligen lanserat fotobokstjänsten Fotokasten i Sverige.
Ny rapport från PODi
Bevisar styrkan hos individanpassat tryck.
Övrigt
- Arkitektkopia öppnar i Skövde
- Siba först ut med V-tabs nya ”superformat”
- Intellecta i partnerskap med dansk webbyrå
- Landa på turné med Nanografin
- Amerikas största användare av tryckt direktreklam
- Dagspress sänkte reklammarknaden
- Sverige bäst i världen på att använda internet – men rapporten får nu kritik av Svenska experter.
- IT-företaget Caperio väljer Spoon för flerkanalskommunikation
Bokslut
- ABA upprättade kontrollbalansräkning – tufft med fortsatt finansiering
- Olsson & Company ökar igen med drygt 10 mkr– förmedlar produktion till ett värde av 36 miljoner
- Brand Factory ökade bra under 2011 och ser positivt på utvecklingen
- Pixmill har kommit igång med storsatsning i Sverige
- Strålfors Tandsbyn fortsätter i oförändrad form
- Linderoths i Göteborg ökar men räddar svarta siffror med moms
Detta och allt annat når du enklast påbranschkoll.se/branschpuls.
Hälsningar
/Ola
070-566 09 52