v34 – Börsoro påverkar inte reklambudget, ny vd på Sörmlands och Litografias bokslut för 2010
Hej,
Börsoron påverkar ännu inte höstens reklambudget. I alla fall om man får tro de marknadschefer, byråer och grafiska företag som uttalar sig. Och den grafiska branschen ärpositiv när konjunkturen mattas av.
Mediebyråerna allt viktigare för DR-producenter
Även Mediebyråbarometern pekar uppåt och DR har ökat med 50 procent sedan årsskiftet.
Flera halvårsbokslut från branschens företag
V-tab växer men marginalen sjunker, ökad lönsamhet i Intellectas tryckeriverksamhet som får nytt namn och Donekör så det ryker.
StroedeRalton lanserar Campaign Builder
Fler och fler verktyg underlättar för marknadsförare attplanera och genomföra kampanjer i både tryckta och digitala kanaler.
Nyaljus söker återförsäljare
Man vill expandera genom att hitta nya samarbetspartners över hela landet.
Detta och mycket annat – bland annat ”I korthet” ses enklast på branschkoll.se/branschpuls.
hälsningar
/Ola
070-566 09 52