v21 – Bonnier byter tryckeri, Printfabriken ökar, Momsen, Brand Factorys tävling och Big Image om miljö

Hej,
Att Skatteverket förlorade moms-fallet även i Kammarrättenhar spridits snabbt i veckan. Bland annat skriver Företagarna om det till sina medlemmar. Tryckeriernas hopp om att behålla pengarna stärks och samtidigt kommer frågan om att kunna begära tillbaka även för åren 02 och 03 upp allt oftare.

Internet går om dagspressen 2013
Veckans IRM-rapport påstår i alla fall det.

SDR lanserar digital direktreklam
Luppo kompletterar Svensk Direktreklams ”analoga” erbjudande med en digital erbjudandetjänst.

Brand Factory startar reklamtävling
Precis som Arkitektkopia med sin Inhouse-tävling vill man nå nya kunder med hjälp av en tävling. Brand Factory ska belöna kreativa storformatslösningar i tävlingen ”Storartat”.

Konica Minolta köper tryckerikedjan FedEx Kinko’s i Japan
Tryckpressleverantören breddar sitt erbjudanden kraftigt.

Den digitala räckvidden
Räckvidd och klickfrekvens för annonser på Facebook och Google presenteras med snygg ”infographic”. Och nya siffror från Sifo säger att 15 procent har både dator och surfplatta.

Branschnyheter i korthet

Detta och allt annat når du enklast påbranschkoll.se/branschpuls.

Hälsningar
/Ola
070-566 09 52

De köper konkursboet – ”Vi är en väldigt naturlig köpare”

2 1800

✔️Ska ge trygghet till konkursboets kunder ✔️Målsättning att fortsätta växa 15 procent årligen.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Klart: Hjalmar E:s konkursbo sålt

hjalmare kontrakt

✔️Verksamheten upphör i Skellefteå ✔️Avser flytta tillgångarna till södra Sverige

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Köper två nya digitalpressar – ”Vet att vi måste omsätta mer eller göra förändringar i produktionen”

IMG 2174 1800

Efter pensionsavgångar och byte av administrativt system – tryckeriet skiftar maskinmärke på digitaltrycksavdelningen.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Svenskt tryckeri investerar över 20 miljoner kronor i rullinkjet – visar volymökning i år

intellijet parajett

✔️Nya kundaffärer har bäddat för bra start på året ✔️Så mycket har tryckeriets volymer ökat

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Omikai: ”Vi kommer att nå break even i år”

IMG 0813 1800
Ämnen i artikeln: Omikai

Omikai gjorde om affärsstrategin och de senaste tre åren har företaget inlett samarbeten och expanderat snabbt från tre till 19 marknader.

Ämnen i artikeln: Omikai
redaktionen@branschkoll.se
Annons

”Drömstart” för nystartat bolag

IMG 0993 1800

✔️Hektisk inledning för återförsäljaren ✔️Försäljningen ligger 20 procent över budget.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ricoh köper AI-startup

print AI
Ämnen i artikeln: Ricoh

Ska stärka den automatiserade processen med en funktion för datautvinning från olika dokument.

Ämnen i artikeln: Ricoh
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Skyltföretag fick ny ägare – och tripplade marginalen

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Så här gick det för Exaktakoncernen 2023

Ämnen i artikeln: Exakta

Exakta-koncernen har lämnat bokslut för 2023.

Ämnen i artikeln: Exakta
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Stora förändringar på svenskt stortryckeri

redaktionen@branschkoll.se
Annons