v21 – Bonnier byter tryckeri, Printfabriken ökar, Momsen, Brand Factorys tävling och Big Image om miljö
Hej,
Att Skatteverket förlorade moms-fallet även i Kammarrättenhar spridits snabbt i veckan. Bland annat skriver Företagarna om det till sina medlemmar. Tryckeriernas hopp om att behålla pengarna stärks och samtidigt kommer frågan om att kunna begära tillbaka även för åren 02 och 03 upp allt oftare.
Internet går om dagspressen 2013
Veckans IRM-rapport påstår i alla fall det.
SDR lanserar digital direktreklam
Luppo kompletterar Svensk Direktreklams ”analoga” erbjudande med en digital erbjudandetjänst.
Brand Factory startar reklamtävling
Precis som Arkitektkopia med sin Inhouse-tävling vill man nå nya kunder med hjälp av en tävling. Brand Factory ska belöna kreativa storformatslösningar i tävlingen ”Storartat”.
Konica Minolta köper tryckerikedjan FedEx Kinko’s i Japan
Tryckpressleverantören breddar sitt erbjudanden kraftigt.
Den digitala räckvidden
Räckvidd och klickfrekvens för annonser på Facebook och Google presenteras med snygg ”infographic”. Och nya siffror från Sifo säger att 15 procent har både dator och surfplatta.
Branschnyheter i korthet
- Bonnierförlagen gör rockad bland tryckerier
- Printfabriken fortsätter ökningen
- Big Image vd Andreas Skantze intervjuas inför miljömässa
- Stampens miljöhandbok 2012
- Intellecta återköper egna aktier
- PA Group halverar
- Inhouse framgångsrika med ”people management”
- Weinerska Bokbinderiet går kräftgång
- Larsson & co i Umeå lämnar filmen till slut
- Forsman & Bodenfors tar in forskare
- Byråerna Loud och Markus i Linköping går samman
- Sveriges Uppdragspublcister byter namn till Swedish Content Agencies
- Magasinet Scandic Living ska fördjupa kundrelationer
Detta och allt annat når du enklast påbranschkoll.se/branschpuls.
Hälsningar
/Ola
070-566 09 52