v17 – Bokslut från Holmbergs och Bording, Postmarknadens utveckling och Globala nätverk
Hej,
Efter påskveckans uppehåll har mycket hänt. Nedan det viktigaste.
Postmarknaden stöps om när marknadsföringen blir digital och mottagaranpassad – TPS rapporterar om svenska postsystemets utveckling och att ”mottagaranpassad direktreklam ökar”
Brittish Post har ett stort Mail Media Centre som Strålfors skriver om i sin senaste kundttidning.
I vilket nätverk finns du?
Globaliseringen innebär att fler behöver kommunicera på andra platser än sin egen hemmamarknad – Globala tryckerinätverk hjälper trycksaksköpare leverera och tryckerier får nya kunder.
Konjunkturen stark men fallande
Bygg- och anläggning är de enda sektorerna som ökar i senaste mätningarna från KI. Den så instabila reklambyråbranschen återhämtade sig från förra månadens störtdykning. Försäljningspriserna i grafisk bransch är på väg ner i gen efter en tids uppgång (allt enligt de tillfrågade)
Plattorna …
Sörmlands Grafiska erbjuder nya tjänster för publicering på surfplattor, offentliga institutioner går från papper till plattor och inom bokbranschen är det skönlitteratur som först får stryk till förmån för plattorna.
Senaste boksluten
I veckan har både Holmbergs och Bording kommit med sina bokslut för 2010. Det ena upp och det andra ner. Alla bokslut finns på Resultatbörsen.
Trosa tryckeri och Propan
Nästa vecka är det Ackordsammanträde för Trosa tryckeri (6/5) och Edgångssammanträde för Propan (3/5).
Detta och annat hittar du på sidan Branschpuls. I vänsterspalten finns artiklar, i mittspalten ligger ”I korthet” och ”Pressmeddelanden”. Längst till höger på sidan ligger platsannonser och aktuella event. På Resultatbörsen finns de senaste boksluten.
Saknar du något? Hör av dig!
/Ola
070-566 09 52