Urstarkt år för leverantör – delade ut 20 miljoner

Hot Screen fortsätter leverera riktigt starka tal och under 2021 såg bolaget sin omsättning öka med 26,5 procent upp till 128,8 (101,8) miljoner kronor. Rörelseresultatet skrevs till hela 36 (22,9) miljoner kronor vilket ger en marginal på 27,9 procent.

I sin årsredovisning berättar man att den ökade omsättning lett till en investering i en ny produktionslinje, nummer åtta i ordningen. Samt att man under andra halvan av 2021 tecknat flera stora nya kunder vilket successivt kommer öka bolagets omsättning fortsatt. Vidare säger man att pandemin haft marginell påverkan på verksamheten.

LÄS OCKSÅ: Hot Screen installerar trycklinje #8 och funderar på att trycka på knappen för #9

”Redan beställt den nionde produktionslinjen”

Hot Screen är optimistiska inför framtiden och förväntar sig en omsättningstillväxt om cirka tio procent under 2022. Produktionslinje nummer nio är redan beställd och förväntas levereras under våren.

Har beslutat att i år dela ut 20,0 (0,0) miljoner kronor i aktieutdelning.

O: 128,8 (101,8) R: 36,0 (22,9) M: 27,9 % (22,5 %) A: 56 (42) 
År: 2021dec W: www.hotscreen.se

Annons

PAR säljer sin broker-verksamhet till Logica

Ämnen i artikeln: BisnodeLogicaPAR

Avdelningen inom PAR, som erbjuder tryckrutiner och informationslogistik, omsatte 30 miljoner med nio anställda. Den första maj gick både kunder och anställda över till Logica.

Ämnen i artikeln: BisnodeLogicaPAR
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Minskat antal konkurser

Färsk konkursstatistik visar att företagskonkurserna fortsätter att minska i snabb takt. I april månad sjönk konkurserna med 25 procent – informations- och kommunikationsbranschen följer samma trend.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Done ökade försäljningen med 20 procent

Ämnen i artikeln: Done

DONE Management & Systems redovisar en försäljning för årets första kvartal om 25,7 (21,4) MSEK, vilket innebär en tillväxt på 20 procent.

Ämnen i artikeln: Done
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Intellecta investerar i prepress från Heidelberg

Intellecta Infolog och Ekotryckredners gör gemensam sak när man investerar i prepressflöde från Heidelberg, skriver Heidelberg på sin hemsida.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ännu en katalog läggs ner

Panos Emporis, nordens största badklädesföretag, lägger ner sin tryckta katalog efter 20 år.

Företagets vd säger till Dagens Media (#7, 2010) att man måste våga utmana sig själv annars står man still.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Debattartikel i Resumé från Sveriges tryckerier

”Papper miljövänligare än datorer och mobiler” skriver Grafiska Företagens Förbund (GFF) i en debattartikel i Resumé (#15, 2010).
– Viktiga värden går förlorade när man väljer bort pappersburen kommunikation, skriver debattörerna.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Guldägget tappar i betydelse hos marknadschefer

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Sveriges fyra bästa byråer?

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nyheter i ALG 10

Från och med den första januari 2010 gäller en ny version av det standardavtal som ofta används vid försäljning och köp av trycksaker. ALG 02 har ersatts av ALG 10.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

V-TAB tar över Elanders rulloffset-verksamhet i Falköping

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB

V-TAB satsar på att ge ett ännu bredare utbud till kunderna och affären är ett led i V-TAB:s arbete med att utöka kapaciteten för heatsetproduktion.

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB
redaktionen@branschkoll.se
Annons