Tusenårig tryckteknik hetare än någonsin med hjälp av nätet
Det amerikanska företaget MailLift har på kort tid fått stor uppmärksamhet i USA för sin nya tjänst – handskrivna brev. Med en öppen plattform (API) går det att koppla ihop CRM-system med MailLifts beställningssystem för att skicka olika typer av handskrivna meddelanden automatiskt med hjälp av uppsatta regelverk.
Det finns flera smarta exempel på hur tjänsten används på företagets blogg. Bland annat skickar Hugo Boss handskrivna tackbrev till kunder som varit i en butik och handlat. Med MailLifts lösning blir det möjligt utan att arbetsbelastningen på personalen ökar.
Det finns flera konkurrenter men ingen som är byggd för att integreras enkelt med övriga verktyg som används av dagens marknadsförare. Bland annat finns färdiga integrationer med Salesforce och Marketo.
Man kan välja mellan olika utföranden där till exempel adressen på kuvertet är handskrivet med ett printat brev (22 kr/styck) men också välja att skriva även brevet för hand (37 kr/styck). Priserna är inklusive porto med frimärke.
Alla brev har en godkännandeprocess där tre personer kollar så att det ser bra ut. Tjänsten är anpassad för den amerikanska marknaden och alla brev påstås skrivas i USA.
Quick Pitch
http://www.youtube.com/watch?v=CHZd_GzhVHI#t