Tusenårig tryckteknik hetare än någonsin med hjälp av nätet

MailLift

MailLift

Det amerikanska företaget MailLift har på kort tid fått stor uppmärksamhet i USA för sin nya tjänst – handskrivna brev. Med en öppen plattform (API) går det att koppla ihop CRM-system med MailLifts beställningssystem för att skicka olika typer av handskrivna meddelanden automatiskt med hjälp av uppsatta regelverk.

Det finns flera smarta exempel på hur tjänsten används på företagets blogg. Bland annat skickar Hugo Boss handskrivna tackbrev till kunder som varit i en butik och handlat. Med MailLifts lösning blir det möjligt utan att arbetsbelastningen på personalen ökar.

Annons

Det finns flera konkurrenter men ingen som är byggd för att integreras enkelt med övriga verktyg som används av dagens marknadsförare. Bland annat finns färdiga integrationer med Salesforce och Marketo.

Man kan välja mellan olika utföranden där till exempel adressen på kuvertet är handskrivet med ett printat brev (22 kr/styck) men också välja att skriva även brevet för hand (37 kr/styck). Priserna är inklusive porto med frimärke.

Alla brev har en godkännandeprocess där tre personer kollar så att det ser bra ut. Tjänsten är anpassad för den amerikanska marknaden och alla brev påstås skrivas i USA.

Quick Pitch

http://www.youtube.com/watch?v=CHZd_GzhVHI#t

Annons

Minskat antal konkurser

Färsk konkursstatistik visar att företagskonkurserna fortsätter att minska i snabb takt. I april månad sjönk konkurserna med 25 procent – informations- och kommunikationsbranschen följer samma trend.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Done ökade försäljningen med 20 procent

Ämnen i artikeln: Done

DONE Management & Systems redovisar en försäljning för årets första kvartal om 25,7 (21,4) MSEK, vilket innebär en tillväxt på 20 procent.

Ämnen i artikeln: Done
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Intellecta investerar i prepress från Heidelberg

Intellecta Infolog och Ekotryckredners gör gemensam sak när man investerar i prepressflöde från Heidelberg, skriver Heidelberg på sin hemsida.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ännu en katalog läggs ner

Panos Emporis, nordens största badklädesföretag, lägger ner sin tryckta katalog efter 20 år.

Företagets vd säger till Dagens Media (#7, 2010) att man måste våga utmana sig själv annars står man still.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Debattartikel i Resumé från Sveriges tryckerier

”Papper miljövänligare än datorer och mobiler” skriver Grafiska Företagens Förbund (GFF) i en debattartikel i Resumé (#15, 2010).
– Viktiga värden går förlorade när man väljer bort pappersburen kommunikation, skriver debattörerna.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Guldägget tappar i betydelse hos marknadschefer

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Sveriges fyra bästa byråer?

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nyheter i ALG 10

Från och med den första januari 2010 gäller en ny version av det standardavtal som ofta används vid försäljning och köp av trycksaker. ALG 02 har ersatts av ALG 10.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

V-TAB tar över Elanders rulloffset-verksamhet i Falköping

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB

V-TAB satsar på att ge ett ännu bredare utbud till kunderna och affären är ett led i V-TAB:s arbete med att utöka kapaciteten för heatsetproduktion.

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB
redaktionen@branschkoll.se
Annons