Tryckeri sjösätter e-handel för dedikerade och ”galna” stickerfans

Satsningen på att sälja klistermärken och etiketter via e-handel har har dragit igång för tryckeriet.
Satsningen på att sälja klistermärken och etiketter via e-handel har har dragit igång för tryckeriet.

– Vi ser en enorm marknad och potential, inte bara för klistermärken utan allt som fäster, säger delägaren.

Dibor driver i dag lokalt tryckeri i Kalmar. I maskinparken kan de producera allt möjligt i tryckväg och foliering. Nu sjösätter de varumärket och e-handelssatsningen Stickerloco.com för att sälja klistermärken och etiketter.

– Vi har en maskinpark för att kunna köra det här online också, förklarar vd:n Behnam Borghey.

Idén funnits sedan start

När Behnam och kollegan Dardan Drini startade Dibor för drygt ett år så fanns planen redan att även erbjuda en e-handelsplats.

– För vår del har planen alltid varit att ha en e-handel och sedan har vi jobbat aktivt med det här sedan i augusti 2023. Då anställde vi en grafiker (Frida Ketikidou, reds anm) som börjat designa hemsidan och vår grafiska profil och i samband med detta kom kodaren Julian Simonsson in, hjärnan skulle jag säga.

Varumärket Stickerloco kommer till en början vara en del av Dibor, men på sikt kan det bli ett eget bolag beroende på hur det går och hur de väljer att göra framöver, enligt Behnam.

Hur kom ni fram till varumärket Stickerloco?

– När vi undersökte målgruppen så landade vi i att vår målgrupp har starkt intresse av klistermärken. De är dedikerade och ”loco” för stickers. Det utvecklades vidare till Stickerloco där vi kunde bygga ett varumärke kring det.

– I loggan ser vi också vår maskot, papegojan Loco, som dyker upp lite överallt på vår hemsida.

Erfarenhet sedan tidigare

Dardan och Julian i företaget har en lång arbetslivserfarenhet inom e-handel och personalisering, och har varit drivande i att dra projektet framåt, berättar Behnam. Julian har kodat hela hemsidan, från konfigurator till att ha byggt egna affärssystem.

– Det är inte mycket vi köpt in utan allt är egenutvecklat från orderhanteringssystem till produktionsfiler och sådana saker.

I den första versionen av sajten som nu är lanserad finns en rad olika material att välja på. Behnam räknar upp vanlig vit vinyl med matt eller blank finish, men också allt ifrån hårdhäftande vinyl för starkare ändamål och transparent vinyl till avtagbar vinyl och reflexvinyl.

– Vill man sedan ha hjälp med att ha klistermärken på ark eller etikettrullar kan man mejla oss så löser vi det till kunden också.

Annons

Enstyck till bulkbeställningar

Han säger att Stickerloco inte ställer några krav när det gäller kvantitet. Det går att beställa ett enda klistermärke, säger han men tillägger att kunden då får räkna med lite längre leveranstid än om man skulle bulkbeställa 100 stycken i ett svep.

– Tanken är att göra det enkelt för kunden och kunna konfigurera allt online. I version två ska vi kunna lägga ut klistermärken på ark där vi har bestämda mått som det sedan går att designa i.

Vilka kunder vänder ni er till?

– Egentligen alla typer av kunder. Stickerloco är främst nischat inom B2C, alltså privatkunder. Men det roliga är att när vi lanserade hemsidan så var de första två kunderna företagskunder. Så det är kul också.

– Vi älskar möjligheten att designa själv. Lokalt är det just det vi gör. Kunden har en logga
och en idé och sedan tar vi fram skisser efter det. Vi förverkligar sedan kundens önskemål.
Och nu med Stickerloco gör vi det med klistermärken.

Vi frågar om hur Benham ser på konkurrensen och andra aktörer. En framgångssaga är den stora aktören Stickerapp. Han säger att de såklart är en förebild och att de ”har gjort en fantastisk resa” och i dag har en enorm maskinpark. Som nystartad mindre utmanare får de konkurrera med det de gör bäst:

– Men jag tycker vi har en bra grund och vi får sticka ut på vårt sätt och leverera kvalitet i allt vi gör med snabba leveranser, säger han och fortsätter:

– Vi ser en trend i att kunder vill ha snabba leveranser och det är där jag ser att vi kan konkurrera.

Snabba med att gå live

Hur e-handelssatsningen fortskrider återstår att se, men planer finns:

– Nu är vi live med Stickerloco.com och marknadsföringen har
vi dragit igång också. Och vi ser en framtid där vi kommer inkludera fler produkter och
möjligheter för personalisering. Om det är under varumärket stickerloco eller kanske Dibor,
det är inte fastställt men med den maskinpark vi har kan vi erbjuda ett väldigt bra och brett
sortiment.

Hur känns det nu då när allt är igång?

– Det känns sjukt och bra. Vi gick ut med det, körde en Facebook-annons och efter två timmar kom första ordern. Då kände vi att vi gjort ett bra jobb, att folk känner sig hemma i det och tycker att det är enkelt att beställa. Det var ett bra kvitto. Senare under kvällen tickade det in två ordrar till så det gick fort. I dag har jag producerat dem, skurit ner dem och packat ner dem, säger han när vi når honom en dag efter lanseringen.

Det är annorlunda att bedriva e-handel jämfört med att vara ett lokalt tryckeri. Det fysiska kundmötet byts ut till att endast ske på mejl, chatt eller telefon. Men Behnam Borghey poängterar dock att de har goda erfarenheter i huset av att lyckas bygga relationer och kundkontakter även utan träffa kunderna.

– Vi träffar företagskunder varje dag på Dibor. Men helt plötsligt får vi inte träffa kunderna nu som köper klistermärken. Det känns lite konstigt att komma tillbaka till det men samtidigt roligt. Man ”träffar” så mycket fler och då nationellt och inte bara i lilla Kalmar.

Annons

Horizon visar upp framtidens automatiserade grafiska produktion

Horizon 1800
Ämnen i artikeln: HorizonSuper Content Group

På Drupa träffade Branschkoll Paul Jakobson och flera andra kollegor på Horizon som berättade hur man jobbar med att automatisera den grafiska produktionen.

Super Content Group: Under Drupa 2024 var Branschkoll en del av Super Content Group. Tillsammans med Inkish och ett 15-tal andra grafiska medier i Europa och världen gjorde vi tillsammans över 300 intervjuer. Se Branschkolls filmer här.

Här ser du hela intervjun nedan eller på Youtube:

Jack Dahl, försäljningschef för Horizon i Norden, intervjuades också i samband med Super Content Group. Han berättar bland annat om den breddning som Horizon gör för att kunna bli mer av en helhetsleverantör inom efterbehandling:

Ämnen i artikeln: HorizonSuper Content Group
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Hos Fujifilm startar allt i innovationszonen

Tommy Segelberg 1800
Ämnen i artikeln: FujifilmSuper Content Group

”Det är så mycket som industrin måste ta till vara på för att få jobben”, säger Tommy Segelberg på Fujifilm när Branschkoll mötte honom i montern på Drupa.

Efter Fujifilms omstart för några år sedan i den grafiska branschen hade man en av de större montrarna på årets Drupa. I en här intervjun berättar Tommy Segelberg om nyheter och visioner och hur grafiska företag kan dra nytta av teknologin man visar upp.

Super Content Group: Under Drupa 2024 var Branschkoll en del av Super Content Group. Tillsammans med Inkish och ett 15-tal andra grafiska medier i Europa och världen gjorde vi tillsammans över 300 intervjuer. Se Branschkolls filmer här.

Se hela intervjun med Tommy Segelberg nedan, eller på Youtube.

Ämnen i artikeln: FujifilmSuper Content Group
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Epson visade sina framtidsprodukter på Drupa

Richard Garp 1800
Ämnen i artikeln: EpsonSuper Content Group

Branschkoll träffade Richard Garp på Drupa som berättade i en intervju om företagets fokusområden.

Super Content Group: Under Drupa 2024 var Branschkoll en del av Super Content Group. Tillsammans med Inkish och ett 15-tal andra grafiska medier i Europa och världen gjorde vi tillsammans över 300 intervjuer. Se Branschkolls filmer här.

Epson visade upp flera framtidslösningar, bland annat inom etikett och storformat, och även sortimentet med lösningar för mindre företag.

Se hela intervjun nedan, eller på Youtube:

Ämnen i artikeln: EpsonSuper Content Group
redaktionen@branschkoll.se
Annons

23 nystartade företag inom print och profil – här är hela listan

Nysatrtade

Branschkoll har kartlagt nystartade företag hittills i år inom branscherna print, profil och förpackning.

Flera av bolagen har vi redan skrivit om – och då finns länken till artikeln i anslutning till företaget. Om vi har hittat en webbsida så finns länk till denna också med.

Skyltföretag: Nosico AB

Nosico AB i Umeå startades i november 2023 och skriver i sin verksamhetsbeskrivning att bolaget skall bedriva verksamhet inom produktion och försäljning av designade standardskyltar samt hantering av värdepapper och därmed förenlig verksamhet.

Läs mer om Nosico här: Han bygger framtidens skyltbutik

Tryckeri: Temo Mailer Solutions AB

Temo Mailer Solutions AB i Skogås startades i januari och skriver i sin verksamhetsbeskrivning att bolaget skall bedriva distribution tryckeriverksamhet, lagerhållning samt grafisk design samt därmed förenlig verksamhet. 

Läs mer om Temo Mailer Solutions här: Snabb start för nytt tryckeri – redan elva anställda i huset

Profilåterförsäljare: Solveranda

AB Solveranda i Vendelsö startades i januari 2024 och skriver i sin verksamhetsbeskrivning att företaget ska sälja presentreklam, profilkläder, gåvor och reklamprodukter. Dessa produkter köps in av leverantörer och vid leveransen så är produkterna profilerade med kunders logotype eller slogan. Försäljning av golfprodukter profilerade med kunders logotype eller slogan. 

Grafisk konsult: Freebird solution AB

Freebird solution AB i Västerhaninge startades i januari 2024 och skriver i sin verksamhetsbeskrivning att företaget ska bedriva avancerad bildretusch och grafisk produktion i digital miljö. Konsultation inom grafisk produktion mot direktkund, annonsbyråer och reproföretag. Frilansverksamhet inom grafisk produktion mot direktkund, annonsbyråer och reproföretag. Konsultation inom tryckprocesser, färgstyrning mot olika tryckmedia. Tillverkning av logotyper och företagsprofiler.

Återförsäljare förpackningar: Hållbara Industrilösningar – HIL AB

Hållbara Industrilösningar – HIL AB i Helsingborg startades i januari 2024 och skriver i sin verksamhetsbeskrivning att bolaget skall bedriva försäljning och förmedling av förpackningsprodukter och industriutrustning samt bedriva rekrytering och uthyrning av industrikompetens.

Annons

Tryckeri och profil: Scandinavian Sign AB

Scandinavian Sign AB i Skärholmen startades i januari 2024 och skriver i sin verksamhetsbeskrivning att man ska bedriva ett tryckeri med digitala tjänster inom grafiska områden, reklam, skyltar, bildekaler, dekoration, försäljning av presentartiklar, produktion film och video tv-program.

Tryckeri: Tryckeri Höglandet AB

Tryckeri Höglandet AB i Landsbro startades i februari 2024 och skriver i sin verksamhetsbeskrivning att föremålet för bolagets verksamhet är att bedriva tryckeri och storformatskopiering till företag och privatpersoner. 

Profil: MK ventures AB

MK ventures AB i Sandhem startades i februari 2024 och skriver i sin verksamhetsbeskrivning att man ska jobba med uthyrning av eventutrustning, så som möbler, tält, ljud, ljus. Leasing av grafiska maskiner för tryck, broderi och profilprodukter. Tryck och försäljning av kläder. E-handel inom kläder och profilprodukter. Konsultverksamhet inom tryck, profil, grafiskt arbete. 

Grafiska produkter: TerraFrames AB

TerraFrames AB i Stockholm startades i februari 2024 och skriver i sin verksamhetsbeskrivning att företaget ska bedriva design, produktion och försäljning av kartor, ramar, (möjligtvis belyst), och kartrelaterade dekorationer.

Tryckeri och profil: We Screen Stockholm AB

We Screen Stockholm AB i Vendelsö startades i februari 2024 och skriver i sin verksamhetsbeskrivning att bolaget skall bedriva screentryck samt förädling av såväl textilier som hårda profil och merchandise såsom t-shirts, sweatshirts, tygpåsar, huvtröjor, posters och andra produkter som det går att trycka varumärken på. Bolaget ska även syssla med försäljning av textilier och andra tryckprodukter utan tryck, samt därmed förenlig verksamhet.

Dekaltryckeri: Raw Power Graphics AB

Raw Power Graphics AB i Kävlinge startades i februari 2024 och skriver i sin verksamhetsbeskrivning att företaget ska bedriva tjänster inom grafisk design även tillverkning, montering och försäljning av dekaler. Företaget kommer även bedriva återförsäljning av reservdelar samt tillbehör relaterat kring fordon.

Skylt, dekor och textiltryck: Made in umeå AB

Made in umeå AB i Sävar startades i februari 2024 och skriver i sin verksamhetsbeskrivning att bolaget ska bedriva försäljning och tillverkning av utomhus- och inomhusskyltning, diodskyltar, elektronikskyltar, fordonsdekaler, kläd- och textiltryck, grafisk design samt bedriva därmed förenlig verksamhet.

Annons

Grafisk broker: Urex AB

Urex AB i Stockholm startades i februari 2024 och skriver i sin verksamhetsbeskrivning att föremålet för bolagets verksamhet är produktion, förmedling, marknadsföring och försäljning av skyltar, display- och reklamprodukter och därmed förenlig verksamhet. Samt erbjuda lokalvårdstjänster och därmed förenlig verksamhet.

E-handel kläder: BO Wear AB

BO Wear AB i Lund startades i mars 2024 och skriver i sin verksamhetsbeskrivning att företaget producerar kläder med unika tryck samt därmed förenlig verksamhet.

Tryck och profil: Pay Attention AB

Pay Attention AB i Täby startades i mars 2024 och skriver i sin verksamhetsbeskrivning att bolaget ska bedriva köp- och försäljning samt e-handel med utställningsmaterial och presentreklam. Bolagets verksamhet omfattar även digitalt tryck.

3D-print: Tredumea AB

Tredumea AB i Umeå startades i mars 2024 och skriver i sin verksamhetsbeskrivning att företaget kommer driva e-handel i formen av detaljhandel samt tjänster relaterat till 3D-printing (friformsframställning) och modellering som i huvudsak att säljs online.

Profilkläder: Joem Group AB

Joem Group AB i Kolbäck startades i mars 2024 och skriver i sin verksamhetsbeskrivning att man ska bedriva försäljning av textilier med personligt tryck. Till föreningar samt privatpersoner & företag. Online samt fysiskt. 

Scanotrix AB

Scanotrix AB i Bromma startades i april 2024 och skriver i sin verksamhetsbeskrivning att bolagets verksamhet skall vara att bedriva digitalisering, filhantering samt kopiering av dokument och storformat. Främst scanna kunders arkiv och ritningar. 

Profiltryckeri: Lasergravyren

Lasergravyren i Borås AB i Borås startades i april 2024 och skriver i sin verksamhetsbeskrivning att Bolaget ska bedriva tryckeriverksamhet och därmed förenlig verksamhet såsom förädling, märkning och tryck.

Annons

Läs mer om Lasergravyren här: Grafisk förädlare i Borås satsar stort – ”Byggt en maskinpark som heter duga”

Profilåterförsäljare: JasBrodyr AB

JasBrodyr AB i Röstånga startades i april 2024 och skriver i sin verksamhetsbeskrivning att bolaget ska sälja profilprodukter till privatpersoner, föreningar och företag

Mias Tryck & konsulting AB

Mias Tryck & konsulting AB i Tvärålund startades i april 2024 och skriver i sin verksamhetsbeskrivning att företaget är ett tryckeri som specialiserar sig på reklamkläder, skyltar och mässprodukter. Företaget erbjuder dessutom konsulttjänster till företag som behöver hjälp med att organisera event, mässor och marknadsföring. 

Läs mer om Mias Tryck & konsulting här: Hon byter bransch – blir ny tryckare i byn

3D-print: Lager på lager AB

Lager på lager AB i Landskrona startades i april 2024 och skriver i sin verksamhetsbeskrivning att man ska hjälpa företag och organisationer att skapa fysiska prototyper av idéer och produkter genom 3D-utskrift.

Fotoprint: Last Month AB

Last Month AB i Djursholm startades i maj 2024 och skriver i sin verksamhetsbeskrivning att man ska jobba med framkallning av foton.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Eldorado tar årets sommarkollektion till helt nya höjder

merch eldo
Ämnen i artikeln: Creator StudioEldorado

Sedan 2018 har Eldorado gett ut en merchkollektion varje sommar, ett av de första stora svenska varumärkena att hoppa på merchtrenden. Och i år har de överträffat sig själva med ett nytt koncept.

Kanske var det vinsten i Svenska Designpriset som sporrade Eldorado att ta i ännu mer, eller så var man bara sugna på ett nytt grepp. Oavsett är resultat att årets kampanj låter kunden själv designa sin produkt, inom vissa ramar.

Tidigare år har man släppt en handfull olika färdiga produkter som delats ut till influencers och andra medan Svensson fått hänga i kommentarsfältet på Instagram och fråga hur man kan få tag på en tröja med en Eldorado tonfisksburk tryckt på. Och fått till svar att de är slutsålda. I bästa fall kan man få loss en begagnad på Tradera.

Men i år är det annorlunda. I år har Eldorado (Tillsammans med Creator Studio) släppt en webshopp, med ett designverktyg där vem som helst kan gå in och beställa. Du får välja på t-shirt eller långärmad, svart eller vit och/eller en totebag och så 15 olika Eldorado-produkter (som de kallar för ”produkthjältar”) som du kan välja mellan som tryck. Vi snackar blandsaft, annans i skivor och musslor i vatten för att nämna några.

Projektet görs i samarbete med H&M-ägda Creator Studio som nyligen blev medlem i Unitedprofile. Creator Studio är en plattform för att skapa, beställa och sälja merchandise on demand. Det innebär bland annat att plaggen i den här kollektionen trycks efter beställning.

eldorado tisha
Här har Branschkoll valt design, en vit oversized tisha med ett rör Riskakor som tryck.

– Ända sedan vi lanserade våra första klädesplagg har kollektionerna varit väldigt populära bland våra kunder och medarbetare så det känns därför väldigt roligt att vi kan tillgängliggöra denna kollektion för ännu fler med hjälp av Creator Studio. Till skillnad från tidigare år, då vissa plagg sålt slut på minuter. Nu behöver ingen oroa sig för att inte hinna köpa i tid, säger Emma Töpel Hanson, chef marknadskommunikation EMV, i ett nyhetsinlägg.

Ämnen i artikeln: Creator StudioEldorado
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Så här står det till med skatteanstånden i profilbranschen

skatteverket
Ämnen i artikeln: Skatteanstånd

Och så här går det med återbetalningarna.

Under maj månad betalade profilbranschen tillbaka ytterligare 3,2 procentenhet av sina uppskjutna skatter sedan pandemin. Totalt har nu nästan elva procent av skulderna betalats tillbaka sedan november 2023.

Avbetalning maj månad: 6,9 miljoner kronor
Kvar att betala: 204,5 miljoner kronor.

24 företag har skulder på över en miljon kronor och det är endast någon enstaka aktör som har betalat hela sin skulle än så länge. Office Depot står för en mycket stor del av beloppet – 121 miljoner kronor.

Annons
Profil jun 24

Räknar med att förlora 14 miljarder

Tittar vi på hela näringslivet så rör det sig totalt om 39 miljarder kronor i uppskjutna skatter som ska tillbaks till Skatteverket, enligt data hämtat den 1 juni i år.

Och enligt en uppskattning från Svenskt Näringsliv kommer cirka 14 utlånande skattemiljarder att försvinna i konkurser. Fram tills nu är det ungefär 17 procent av bolagen med beviljade anstånd som gått i konkurs, rapporterar Dagens Industri.

Hotell- och restaurangbranschen samt byggbranschen är två av de branscher som just nu har det absolut tuffast. Byggbranschens del av de uppskjutna anstånden är ungefär 4,5 miljard kronor och risken för ett företag att gå i konkurs i branschen beräknas till 2,5 procent. Vilket om det stämmer innebär att omkring 1.900 byggföretag kommer att gå i konkurs kommande 12 månader. Och prognoserna bedöms vara väldigt träffsäkra.

– De ligger väldigt nära facit. Träffsäkerheten har legat på 90–95 procent i snitt under januari 2023 till juni 2024”, säger Henrik Hargéus, analytiker på data- och analysföretaget Dun & Bradstreet, skriver DI.

Ämnen i artikeln: Skatteanstånd
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Wtprints inleder sponsorskap – ”vi är ingen hobbyverksamhet längre”

wt print
Ämnen i artikeln: WTPrints

Wtprints berättar på Linkedin att de går in som huvudsponsor till CL98’s sommarcamp. CL98 är ett innebandylag i Kalmar som ska anordna ett sommarcamp för ungdomar i regionen.

Enligt uppgift medverkade cirka 200 ungdommar på förra sommarens camp, både tjejer och killar.

Med detta partnerskap vill vi visa för allmänheten att vi inte är någon hobbyverksamhet från gymnasiet längre. Vi satsar på att förmedla merch i världsklass, skriver Wtprints på Linkedin.

Ämnen i artikeln: WTPrints
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Blåkläder börjar med hållbarhetsmärkning

blaklader miljo

Arbetsklädesjätten har har skickat in sortimentet på bedömning hos tredjepart.

När Blåkläder bestämde sig för att börja hållbarhetsmärka sin kläder föll valet på Oeko-Tex Made in Green som beskrivs av Blåkläder själva ”oberoende och internationellt erkända”. Totalt har de märkt upp fjorton av Blåkläders mest efterfrågade plagg.

Men inom kort säger man att halva företagets utbud beräknats ha genomgått samma validering som tar klimat, sociala villkor och skadliga ämnen i beaktning.

Annons

Märkningen visar att produkten är tillverkad i en värdekedja som certifierats med STeP by Oeko, en standard som granskar hela verksamheten utifrån miljömässig och social hållbarhet. Certifieringen innebär att produktionen av plagget tar hänsyn till klimatet, säkerställer hög kvalitet och sker på arbetsplatser med schysta arbetsvillkor. Produkter med Made in Green-märkningen ska även kunna visa fullständig spårbarhet och vara testade för skadliga ämnen, skriver Blåkläder i ett pressmeddelande.

– En tredjepartsgranskning som Made in Green hjälper våra kunder att verifiera vårt hållbarhetsarbete. Jag är övertygad om att många fler av våra produkter redan möter kraven och kan få märkningen, men vi kommer inte vara nöjda innan hela sortimentet gör det, säger Anders Carlsson.

”Ju färre plagg som tillverkas desto bättre är det för miljö och klimat”

80 procent av textiliers totala klimatpåverkan uppstår i produktionsfasen enligt siffror för Naturvårdsverket. Med det i åtanke blir det otroligt viktigt att förlänga livslängden med kvalitativa produkter.

– Rent affärsmässigt är det otänkbart för oss att sälja kläder utan en transparent och ansvarsfull produktion. Ju färre plagg som tillverkas desto bättre är det för miljö och klimat och därför är det viktigaste för oss att varje kund kan använda plaggen så länge som möjligt utan att köpa nytt, säger Anders Carlsson.

En fördel för Blåkläder är att man äger de flesta av sina fabriker där plaggen tillverkas och därför har man goda möjligheter att hålla dessa anläggningar till den standard som krävs. Enligt uppgift är flera av företagets fabriker certifierade med LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) som inkluderar bland annat energieffektivitet, vattenförbrukning, arbetsmiljö och koldioxidutsläpp under byggnation och drift.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Alligo förvärvar workwear-aktör i Norge

Ämnen i artikeln: AlligoArbetskläderWorkwear

Alligo följer upp förra veckans förvärv med ett nytt, den här gången i Norge.

Alligo har tecknat avtal om att förvärva 100 procent av aktierna i det norska bolaget Workwear AS. Bolaget har butiker i Oslo och Gjøvik där de säljer arbetskläder och personligt skydd.

Workwear AS omsätter cirka 27 miljoner norska kronor årligen och har nio anställda.

– Välskötta verksamheter med stark lokal närvaro som Workwear matchar väl in i Alligos förvärvsstrategi och kommer stärka vår position i Oslo-området, säger Clein Ullenvik, vd och koncernchef Alligo, i ett pressmeddelande.

Förvärvet slutfördes 14 juni 2024.

Ämnen i artikeln: AlligoArbetskläderWorkwear
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Senator anställer ny KAM i Norden

senator annika

Från och med den 1 juli 2024 börjar Annika Segerud som ny KAM på den tyska pennleverantören Senator för Skandinavien och Finland.

Annika sägs ha mer än 20 års erfarenhet inom försäljning och 14 år i profilbranschen. Annika bor i Sverige och kommer att arbeta på uppdrag av Senators tyska huvudkontor.

– Vi är glada att välkomna Annika Segerud till vårt team. Hennes kompetens inom branschen kommer att gynna hela gruppen och hjälpa oss att intensifiera våra aktiviteter på den skandinaviska marknaden, säger Judith Fröhlich, försäljnings- och marknadschef för Senator GmbH, i ett pressmeddelande.

redaktionen@branschkoll.se
Annons