Tre har årets bästa inhouse-byrå
Årets bästa inhouseproducerade reklam är utsedd. Tävlingen Inhouse avgjordes i tisdags på en gala på Berns i Stockholm och teleoperatören Tre tog hem utmärkelsen årets bästa inhousebyrå. Bästa trycksak gjordes av Unionen.
Tävlingen startades av Arkitektkopia för fem år sedan men från och med i år har Dagens Media tagit över som arrangör – med Arkitektkopia som huvudsponsor.
– Marknads- och inhouseavdelningar är en mycket viktig kundgrupp för oss. Med bredden i vårt erbjudande och med våra 30 kontor runt om i landet, möter vi deras behov av kvalitetstryck och hög servicegrad, säger Anders Gyllensvärd Skolleborg på Arkitektkopia i en kommentar.
Här är alla vinnare
Bästa digitala aktivitet
Guld: Sony Music Entertainment – Linnea Henriksson – Cecilia
Silver: Ving – Hipster resorts
Brons: Ica – Klara, färdiga, läs!
Bästa DR
Guld: SF Media – Nu blir det bioreklam!
Silver: Sparbanken Tanum – Jag gillar!
Brons: Telge – Resväskan
Bästa Expo
Guld: AB Blåkläder – Blåkläder on Tour
Silver: Metro Nordic Sweden AB – Metro salong på Way out West
Brons: Cloetta – Kexchoklad mellanmålsstationer
Bästa trycksak
Guld: Unionen – Valuta för medlemsavgiften
Silver: Ica – Klimaträttsfoldern
Brons: If – Skriftlig kommunikation
Bästa kampanj småföretag
Guld: Kulturförvaltningen Malmö Stad – Malmö Stadsarkiv
Silver: Happy Pancake – Sveriges största dejtingblogg
Brons: Matpriskollen – Web sopberget
Bästa kampanj
Guld: Tre – Nätaktivisterna
Silver: Unionen – Valuta för medlemsavgiften
Brons: Metro Nordic Sweden AB – SOS Barnbyar och Metro
Bästa Inhouseavdelning
Tre
Årets Rookie
Malin Sandsjö, Happypancake