Tre har årets bästa inhouse-byrå

uytr7jxsbnb7tmk0btgu

uytr7jxsbnb7tmk0btgu e1443680701332

Unionen tar emot pris för årets bästa trycksak producerad inhouse.

Årets bästa inhouseproducerade reklam är utsedd. Tävlingen Inhouse avgjordes i tisdags på en gala på Berns i Stockholm och teleoperatören Tre tog hem utmärkelsen årets bästa inhousebyrå. Bästa trycksak gjordes av Unionen.

Tävlingen startades av Arkitektkopia för fem år sedan men från och med i år har Dagens Media tagit över som arrangör – med Arkitektkopia som huvudsponsor.

Unionen gjorde årets bästa trycksak. (Bild: inhousetavlingen.se)

Unionen gjorde årets bästa trycksak. (Bild: inhousetavlingen.se)

– Marknads- och inhouseavdelningar är en mycket viktig kundgrupp för oss. Med bredden i vårt erbjudande och med våra 30 kontor runt om i landet, möter vi deras behov av kvalitetstryck och hög servicegrad, säger Anders Gyllensvärd Skolleborg på Arkitektkopia i en kommentar.

Här är alla vinnare

Bästa digitala aktivitet

Guld: Sony Music Entertainment – Linnea Henriksson – Cecilia

Silver: Ving – Hipster resorts

Brons: Ica – Klara, färdiga, läs!

Bästa DR

Guld: SF Media – Nu blir det bioreklam!

Silver: Sparbanken Tanum – Jag gillar!

Brons: Telge – Resväskan

Bästa Expo

Guld: AB Blåkläder – Blåkläder on Tour

Silver: Metro Nordic Sweden AB – Metro salong på Way out West

Annons

Brons: Cloetta – Kexchoklad mellanmålsstationer

Bästa trycksak

Guld: Unionen – Valuta för medlemsavgiften

Silver: Ica – Klimaträttsfoldern

Brons: If – Skriftlig kommunikation

Bästa kampanj småföretag

Guld: Kulturförvaltningen Malmö Stad – Malmö Stadsarkiv

Silver: Happy Pancake – Sveriges största dejtingblogg

Brons: Matpriskollen – Web sopberget

Bästa kampanj

Guld: Tre – Nätaktivisterna

Silver: Unionen – Valuta för medlemsavgiften

Brons: Metro Nordic Sweden AB  – SOS Barnbyar och Metro

Bästa Inhouseavdelning

Tre

Årets Rookie

Malin Sandsjö, Happypancake

Annons

Minskat antal konkurser

Färsk konkursstatistik visar att företagskonkurserna fortsätter att minska i snabb takt. I april månad sjönk konkurserna med 25 procent – informations- och kommunikationsbranschen följer samma trend.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Done ökade försäljningen med 20 procent

Ämnen i artikeln: Done

DONE Management & Systems redovisar en försäljning för årets första kvartal om 25,7 (21,4) MSEK, vilket innebär en tillväxt på 20 procent.

Ämnen i artikeln: Done
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Intellecta investerar i prepress från Heidelberg

Intellecta Infolog och Ekotryckredners gör gemensam sak när man investerar i prepressflöde från Heidelberg, skriver Heidelberg på sin hemsida.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ännu en katalog läggs ner

Panos Emporis, nordens största badklädesföretag, lägger ner sin tryckta katalog efter 20 år.

Företagets vd säger till Dagens Media (#7, 2010) att man måste våga utmana sig själv annars står man still.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Debattartikel i Resumé från Sveriges tryckerier

”Papper miljövänligare än datorer och mobiler” skriver Grafiska Företagens Förbund (GFF) i en debattartikel i Resumé (#15, 2010).
– Viktiga värden går förlorade när man väljer bort pappersburen kommunikation, skriver debattörerna.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Guldägget tappar i betydelse hos marknadschefer

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Sveriges fyra bästa byråer?

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nyheter i ALG 10

Från och med den första januari 2010 gäller en ny version av det standardavtal som ofta används vid försäljning och köp av trycksaker. ALG 02 har ersatts av ALG 10.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

V-TAB tar över Elanders rulloffset-verksamhet i Falköping

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB

V-TAB satsar på att ge ett ännu bredare utbud till kunderna och affären är ett led i V-TAB:s arbete med att utöka kapaciteten för heatsetproduktion.

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB
redaktionen@branschkoll.se
Annons