Totalreklam anställer person som ska jobba med att hitta sponsorer åt fotbollsklubb
Totalreklam har anställt Linus Sjösten som ska jobba med sponsorer för fotbollsklubben Stenungsunds IF.
Föreningen har slitit med att utveckla sitt arbete inom sponsring och partnerskap och fick ett förslag av Fredrik Roos, vd på Totalreklam, som man nu gått vidare med.
Förslaget går kort ut på att Totalreklam anställer en person som helt eller delvis ska arbete med att få in fler sponsorer till Stenungsunds IF och valet föll då alltså på Linus Sjösten, som anställdes i slutet av april.
– Föreningen har under ett antal år sett att intäkterna från näringslivet har minskat och när vi ställde en seriös förfrågan om ett fördjupat samarbete så mottogs det väl av föreningen. Målbilden med att hitta rätt person tog vid och vi ville hitta en föreningsperson, gärna med bakgrund i SIF, och med säljutbildningen samt ung, för vi ser detta långsiktigt. Vi är glada att Linus Sjösten, 24 år, valt att hoppa på detta uppdraget tillsammans med oss, säger Fredrik Roos, VD på Totalreklam, i ett pressmeddelande.
– Vi har mycket tankar inför framtiden gällande anläggningen med bättre faciliteter och ytterligare konstgräsytor på sikt och det ska vi göra allt för att det ska bli verklighet för den stora barn- och ungdomsverksamhet som SIF har idag och som växer de närmsta åren. En jättebra lösning med stor potential för föreningen, säger Mattias Niklasson, vice ordförande Stenungsunds IF.