Totalreklam anställer person som ska jobba med att hitta sponsorer åt fotbollsklubb

Från vänster, Mattias Niklasson SIF, Linus Sjösten, Fredrik Roos, Victor Fors Totalreklam.
Från vänster, Mattias Niklasson SIF, Linus Sjösten, Fredrik Roos, Victor Fors Totalreklam. Stenungsunds IF / Totalreklam

Totalreklam har anställt Linus Sjösten som ska jobba med sponsorer för fotbollsklubben Stenungsunds IF.

Föreningen har slitit med att utveckla sitt arbete inom sponsring och partnerskap och fick ett förslag av Fredrik Roos, vd på Totalreklam, som man nu gått vidare med.

Förslaget går kort ut på att Totalreklam anställer en person som helt eller delvis ska arbete med att få in fler sponsorer till Stenungsunds IF och valet föll då alltså på Linus Sjösten, som anställdes i slutet av april.

– Föreningen har under ett antal år sett att intäkterna från näringslivet har minskat och när vi ställde en seriös förfrågan om ett fördjupat samarbete så mottogs det väl av föreningen. Målbilden med att hitta rätt person tog vid och vi ville hitta en föreningsperson, gärna med bakgrund i SIF, och med säljutbildningen samt ung, för vi ser detta långsiktigt. Vi är glada att Linus Sjösten, 24 år, valt att hoppa på detta uppdraget tillsammans med oss, säger Fredrik Roos, VD på Totalreklam, i ett pressmeddelande.

– Vi har mycket tankar inför framtiden gällande anläggningen med bättre faciliteter och ytterligare konstgräsytor på sikt och det ska vi göra allt för att det ska bli verklighet för den stora barn- och ungdomsverksamhet som SIF har idag och som växer de närmsta åren. En jättebra lösning med stor potential för föreningen, säger Mattias Niklasson, vice ordförande Stenungsunds IF.

Annons

Minskat antal konkurser

Färsk konkursstatistik visar att företagskonkurserna fortsätter att minska i snabb takt. I april månad sjönk konkurserna med 25 procent – informations- och kommunikationsbranschen följer samma trend.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Done ökade försäljningen med 20 procent

Ämnen i artikeln: Done

DONE Management & Systems redovisar en försäljning för årets första kvartal om 25,7 (21,4) MSEK, vilket innebär en tillväxt på 20 procent.

Ämnen i artikeln: Done
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Intellecta investerar i prepress från Heidelberg

Intellecta Infolog och Ekotryckredners gör gemensam sak när man investerar i prepressflöde från Heidelberg, skriver Heidelberg på sin hemsida.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ännu en katalog läggs ner

Panos Emporis, nordens största badklädesföretag, lägger ner sin tryckta katalog efter 20 år.

Företagets vd säger till Dagens Media (#7, 2010) att man måste våga utmana sig själv annars står man still.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Debattartikel i Resumé från Sveriges tryckerier

”Papper miljövänligare än datorer och mobiler” skriver Grafiska Företagens Förbund (GFF) i en debattartikel i Resumé (#15, 2010).
– Viktiga värden går förlorade när man väljer bort pappersburen kommunikation, skriver debattörerna.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Guldägget tappar i betydelse hos marknadschefer

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Sveriges fyra bästa byråer?

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nyheter i ALG 10

Från och med den första januari 2010 gäller en ny version av det standardavtal som ofta används vid försäljning och köp av trycksaker. ALG 02 har ersatts av ALG 10.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

V-TAB tar över Elanders rulloffset-verksamhet i Falköping

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB

V-TAB satsar på att ge ett ännu bredare utbud till kunderna och affären är ett led i V-TAB:s arbete med att utöka kapaciteten för heatsetproduktion.

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB
redaktionen@branschkoll.se
Annons