Team Workwear lanserar webbshopslösning för sina medlemmar (uppdaterad)
Team Workwear har i dagarna lanserat sin satsning på e-handel, i systemet (som är byggt med Ashop) kan slutkunderna handla direkt från kedjans medlemsbutiker, samt beställa offerter, ansöka om att bli avtalskund och få en kundunik webbshop till sitt företag.
Först ut bland kedjans medlemmar att implementera det nya e-handelsystemet är Backmarks, SBS Reklam och Stenungsunds Industrisand.
– Många av våra medlemmar har av förståeliga skäl fullt upp med att driva sin butik – så att lägga på hela driften av en e-handel går såklart sällan ihop. Vi har därav tillsammans med våra medlemmar tagit fram en lösning som gör att vi centralt ifrån – smidigt och resurseffektivt – kan stötta och hjälpa våra medlemmar med bland annat innehåll och uppdateringar för deras respektive sajter, säger Johan Östling, marknadsansvarig på Team Workwear, i ett pressmeddelande.
Viktigt med flera kanaler
Kombinationen av fysiska butiker och en tydlig position på nätet ses som en viktig del i strategin. Anledningarna är flera men mycket handlar det om de många möjligheterna som finns för att via digitala kanaler nå ut till nya kunder samt för att kunna öka servicen både till nya och befintliga kunder, skriver bolaget.
– Vi anser att kombinationen av de två kanalerna är viktig för våra medlemsbutiker. Att de på ett givande sätt ska kunna möta sina kunder även på nätet för att där ge dem en bra bild av sin verksamhet och erbjudande är såklart superviktigt. Nya kunder kan nu enklare upptäcka våra medlemsbutikers sortiment, service och tjänster. Detta skapar också mervärde för slutkunderna då kanalerna kompletterar varandra – hitta nya produkter online för att sedan hämta upp varorna i butik där vi kan leverera ytterligare service, säger Johan Östling.
Spana in hur deras nya e-handel ser ut hos Backmarks här.
Med Ashop som e-handelsplattform kan vi nu erbjuda våra medlemsbutiker och sin tur deras slutkunder en e-handel i absoluta framkant! Tillsammans med Adaptive Media och våra medlemmar har vi tagit fram en lösning som gör att vi som kedja centralt ifrån – smidigt och resurseffektivt – kan stötta och hjälpa våra medlemmar med deras respektive sajter, skriver Team Workwear på Linkedin.