Swedol börjar med livsända produktvisningar

swedol

Swedol gör nu en omfattande satsning på interaktiva livesändningar för att nå kunderna med information om deras sortimentet och produktfunktioner. Den som tittar live kommer kunna ställa frågor och om man missar sändningen kan man kika i efterhand.

Det första programmet kommer gå av stapeln den 29 april och livesändningen sköts från studion på huvudkontoret i Tyresö. Martina Thun, känd från radiostationen RIX, kommer att vara programledare, och varje program ska gästas av någon av Swedols sortimentsleverantörer, skriver man i ett pressmeddelande.

– Det känns jätteroligt att ha det här på plats och att äntligen kunna berätta om vår nya satsning. Vi anpassar oss efter den tid som råder med pandemi och begränsade besök i butiker. Både vi och våra leverantörer behöver nya sätt att dela med oss av nödvändig kunskap till dem som ska använda produkterna, säger Linda Jacobsson, Nordisk marknadschef på Alligo, som bland annat rymmer varumärkena Swedol, TOOLS, Grolls och Univern.

”Ett sätt att dela med oss av expertkompetensen även digitalt”

När det kommer till arbetskläder och skyddsprodukter är det såklart viktigt att välja rätt produkter. Eller som Swedol säger ”det kan vara direkt avgörande för om en arbetsdag blir lyckad eller i värsta fall slutar med en allvarlig olycka”. Med det här som bakgrund menar Swedol att det är extra viktigt att kunna ge goda råd till kunderna, även de som inte vill besöka den fysiska butiken.

– E-handeln är ett bra alternativ till fysiska butiksbesök. Det som tyvärr är svårt vid digital handel är interaktionen med kunderna och möjligheten till rådgivning. Vi har ett brett sortiment och våra kunder finns i branscher där det kan vara oerhört viktigt att välja rätt verktyg, kläder och personlig skyddsutrustning. Swedol Live är ett sätt att dela med oss av den expertkompetensen även digitalt, säger Linda Jacobsson.

Första avsnittet sändes den 29 april, alla avsnitt och mer information hittar du här.

Annons

Minskat antal konkurser

Färsk konkursstatistik visar att företagskonkurserna fortsätter att minska i snabb takt. I april månad sjönk konkurserna med 25 procent – informations- och kommunikationsbranschen följer samma trend.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Done ökade försäljningen med 20 procent

Ämnen i artikeln: Done

DONE Management & Systems redovisar en försäljning för årets första kvartal om 25,7 (21,4) MSEK, vilket innebär en tillväxt på 20 procent.

Ämnen i artikeln: Done
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Intellecta investerar i prepress från Heidelberg

Intellecta Infolog och Ekotryckredners gör gemensam sak när man investerar i prepressflöde från Heidelberg, skriver Heidelberg på sin hemsida.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ännu en katalog läggs ner

Panos Emporis, nordens största badklädesföretag, lägger ner sin tryckta katalog efter 20 år.

Företagets vd säger till Dagens Media (#7, 2010) att man måste våga utmana sig själv annars står man still.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Debattartikel i Resumé från Sveriges tryckerier

”Papper miljövänligare än datorer och mobiler” skriver Grafiska Företagens Förbund (GFF) i en debattartikel i Resumé (#15, 2010).
– Viktiga värden går förlorade när man väljer bort pappersburen kommunikation, skriver debattörerna.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Guldägget tappar i betydelse hos marknadschefer

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Sveriges fyra bästa byråer?

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nyheter i ALG 10

Från och med den första januari 2010 gäller en ny version av det standardavtal som ofta används vid försäljning och köp av trycksaker. ALG 02 har ersatts av ALG 10.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

V-TAB tar över Elanders rulloffset-verksamhet i Falköping

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB

V-TAB satsar på att ge ett ännu bredare utbud till kunderna och affären är ett led i V-TAB:s arbete med att utöka kapaciteten för heatsetproduktion.

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB
redaktionen@branschkoll.se
Annons