Swedmas nya vd hämtas från Posten

Swedma, direktmarknadsföringens bransch- och intresseorganisation, har anställt Eva-Lotta Laurin som ny vd. Hon efterträder Mikael von Ekensteen, som inom kort går vidare till SAS.

Eva-Lotta Laurin kommer närmast från Posten där hon innehaft en lång rad olika befattningar. Senast som ansvarig för adresserade reklamtjänster, ett område som omfattar både traditionell adresserad direktreklam och digitala adresserade tjänster.

Eva-Lotta Laurin, som också har erfarenhet från Accenture som managementkonsult och är civilekonom med examen från Handelshögskolan i Göteborg, tillträder rollen som vd för SWEDMA den 1 december 2011.

Annons

– Affärsutveckling, marknadsföring och försäljning, går i likhet med ledarskap och personalutveckling, som en röd tråd genom Eva-Lottas karriär på Posten. Det gör Swedmas styrelse övertygade om att Eva-Lotta kommer att bli en stor tillgång för föreningen, säger Staffan Settergren, Swedmas styrelseordförande.

Eva-Lotta Laurin har en gedigen bakgrund som direktmarknadsförare och är väl insatt i de utmaningar som branschen står inför både strukturellt och strategiskt, likaväl i mer operativt hänseende i såväl analoga som digitala kanaler.

– Jag är både stolt och glad över att ha fått vd-jobbet på Swedma. Jag brinner för direktmarknadsföringen och ser fram emot att få vara med och utveckla organisationen och branschen vidare. Styrelsens nya treårsplan känns som ett spännande material att ta sig an, säger Eva-Lotta.

 

Annons

Minskat antal konkurser

Färsk konkursstatistik visar att företagskonkurserna fortsätter att minska i snabb takt. I april månad sjönk konkurserna med 25 procent – informations- och kommunikationsbranschen följer samma trend.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Done ökade försäljningen med 20 procent

Ämnen i artikeln: Done

DONE Management & Systems redovisar en försäljning för årets första kvartal om 25,7 (21,4) MSEK, vilket innebär en tillväxt på 20 procent.

Ämnen i artikeln: Done
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Intellecta investerar i prepress från Heidelberg

Intellecta Infolog och Ekotryckredners gör gemensam sak när man investerar i prepressflöde från Heidelberg, skriver Heidelberg på sin hemsida.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ännu en katalog läggs ner

Panos Emporis, nordens största badklädesföretag, lägger ner sin tryckta katalog efter 20 år.

Företagets vd säger till Dagens Media (#7, 2010) att man måste våga utmana sig själv annars står man still.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Debattartikel i Resumé från Sveriges tryckerier

”Papper miljövänligare än datorer och mobiler” skriver Grafiska Företagens Förbund (GFF) i en debattartikel i Resumé (#15, 2010).
– Viktiga värden går förlorade när man väljer bort pappersburen kommunikation, skriver debattörerna.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Guldägget tappar i betydelse hos marknadschefer

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Sveriges fyra bästa byråer?

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nyheter i ALG 10

Från och med den första januari 2010 gäller en ny version av det standardavtal som ofta används vid försäljning och köp av trycksaker. ALG 02 har ersatts av ALG 10.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

V-TAB tar över Elanders rulloffset-verksamhet i Falköping

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB

V-TAB satsar på att ge ett ännu bredare utbud till kunderna och affären är ett led i V-TAB:s arbete med att utöka kapaciteten för heatsetproduktion.

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB
redaktionen@branschkoll.se
Annons