Svensk grafisk kedja ska inta Norge
Svenska kedjan för bilfoliering – Wrap Champ – som startade förra året har öppnat sin första filial i Norge.
2020 sålde bröderna Eriksson sin Skyltstället-kedja och 2021 lanserade man sitt nya projekt i Sverige som nu finns på ett 15-tal orter. Och nu är det dags för Norge, rapporterar Grafkom Media Monitor i en artikel.
Målet är att ha öppnat tio enheter, som man kallar för Studio, i Norge under 2022.
– På våra avdelningar ska det inte vara stök, kunden ska uppleva att allt handlar om bilfoliering och få en bra känsla så fort han kommer. Målet är att vara bäst på området, lika mycket vad gäller valet av folie som kunskapen hos varje enskild medarbetare, säger Akbar Niazi Ali, ansvarig för Wrapchamps norska satsning.
Modellen för kedjan är en traditionell franchisemodell där franchisetagaren äger och driver sin egen verksamhet och betalar en del av omsättningen till kedjans ägare.
– En studio ska vara minst 150 kvadratmeter och ha minst 3 meter hög port. Där kommer vi att kunna foliera bilar, skåpbilar och båtar samtidigt som vi även ser för oss att öppna en stor studio för bussar och lastbilar i framtiden, säger Ali som uppger att han har en bakgrund från både fastighets- och transportbranschen.
Den första studion i Norge ligger på Økern i Oslo.