Svensk grafisk kedja ska inta Norge

Car wrap

Svenska kedjan för bilfoliering – Wrap Champ – som startade förra året har öppnat sin första filial i Norge.

2020 sålde bröderna Eriksson sin Skyltstället-kedja och 2021 lanserade man sitt nya projekt i Sverige som nu finns på ett 15-tal orter. Och nu är det dags för Norge, rapporterar Grafkom Media Monitor i en artikel.

Målet är att ha öppnat tio enheter, som man kallar för Studio, i Norge under 2022.

– På våra avdelningar ska det inte vara stök, kunden ska uppleva att allt handlar om bilfoliering och få en bra känsla så fort han kommer. Målet är att vara bäst på området, lika mycket vad gäller valet av folie som kunskapen hos varje enskild medarbetare, säger Akbar Niazi Ali, ansvarig för Wrapchamps norska satsning.

Annons

Modellen för kedjan är en traditionell franchisemodell där franchisetagaren äger och driver sin egen verksamhet och betalar en del av omsättningen till kedjans ägare.

– En studio ska vara minst 150 kvadratmeter och ha minst 3 meter hög port. Där kommer vi att kunna foliera bilar, skåpbilar och båtar samtidigt som vi även ser för oss att öppna en stor studio för bussar och lastbilar i framtiden, säger Ali som uppger att han har en bakgrund från både fastighets- och transportbranschen.

Den första studion i Norge ligger på Økern i Oslo.

Annons

Minskat antal konkurser

Färsk konkursstatistik visar att företagskonkurserna fortsätter att minska i snabb takt. I april månad sjönk konkurserna med 25 procent – informations- och kommunikationsbranschen följer samma trend.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Done ökade försäljningen med 20 procent

Ämnen i artikeln: Done

DONE Management & Systems redovisar en försäljning för årets första kvartal om 25,7 (21,4) MSEK, vilket innebär en tillväxt på 20 procent.

Ämnen i artikeln: Done
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Intellecta investerar i prepress från Heidelberg

Intellecta Infolog och Ekotryckredners gör gemensam sak när man investerar i prepressflöde från Heidelberg, skriver Heidelberg på sin hemsida.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ännu en katalog läggs ner

Panos Emporis, nordens största badklädesföretag, lägger ner sin tryckta katalog efter 20 år.

Företagets vd säger till Dagens Media (#7, 2010) att man måste våga utmana sig själv annars står man still.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Debattartikel i Resumé från Sveriges tryckerier

”Papper miljövänligare än datorer och mobiler” skriver Grafiska Företagens Förbund (GFF) i en debattartikel i Resumé (#15, 2010).
– Viktiga värden går förlorade när man väljer bort pappersburen kommunikation, skriver debattörerna.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Guldägget tappar i betydelse hos marknadschefer

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Sveriges fyra bästa byråer?

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nyheter i ALG 10

Från och med den första januari 2010 gäller en ny version av det standardavtal som ofta används vid försäljning och köp av trycksaker. ALG 02 har ersatts av ALG 10.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

V-TAB tar över Elanders rulloffset-verksamhet i Falköping

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB

V-TAB satsar på att ge ett ännu bredare utbud till kunderna och affären är ett led i V-TAB:s arbete med att utöka kapaciteten för heatsetproduktion.

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB
redaktionen@branschkoll.se
Annons