Stefan Dahlgren blir vd för Adobe Norden

Adobe anställer Stefan Dahlgren som ny VD för den Nordiska verksamheten. Han har arbetat i IT- och telekombranschen i över 25 år, bland annat som försäljningsansvarig hos TeliaSonera samt landschef för mjukvaruföretaget BEA Systems och Nordisk Direktör för Brokat Technologies.

– Vi har ett bra grepp med våra kreativa produter i Norden. Min viktigaste uppgift blir att överbevisa marknaden om att vi har de mest avancerade produkterna för att optimera den digitala marknadsföringen och att våra två huvudtyper av produkter kompletterar varandra och ofta appellerar till samma typ av kunder, säger Stefan Dahlgren i ett pressmeddelande.

”Stefan Dahlgren har alltid utvecklat de organisationer han ansvarat för och tagit dem till nästa nivå, något som även är planen för Adobe i regionen. Det nu 30 år gamla mjukvaruföretaget har vuxit sig så stort att det idag är en av de största mjukvaruleverantörerna i världen. Oavsett om det är en mobilapp, ett Facebookspel, en hemsida, en YouTube-video, en tryckt annons, en e-butik, en e-tidning eller en bankapplikation så är chansen väldigt stor att det används teknologi från Adobe i en eller flera delar av skapandeprocessen.”

Annons

Photobox satsar ytterligare i Sverige

Ämnen i artikeln: Photobox
Ämnen i artikeln: Photobox
redaktionen@branschkoll.se
Annons

E-böckerna etablerade i USA

Ämnen i artikeln: böckere-böcker

Under förra året mer än fördubblades e-böckernas andel av den totala bokförsäljningen genom att växa från 3,2 till 8,3 procent. Detta skriver Market som rapporterar från den amerikanska förläggareföreningen (AAP).

I januari 2011 ökade e-boksförsäljningen med 116 procent jämfört med samma månad året innan. E-boksförsäljningen värderas till 441,3 miljoner dollar för 2010.

Frågan är när linjerna möts?

andelar bokformat USA

Källa: AAP, Association of American Publishers.

Ämnen i artikeln: böckere-böcker
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Stampen lanserar marknadschefsindex

Stampen, företaget som bland annat äger V-tab, lanserar ett marknadschefsindex där deltagarna är 250 marknadschefer på företag som omsätter mer än en miljard kronor.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Rabattkuponger på nätet utmanar tv och print

Ämnen i artikeln: internetmarknadsföring
Ämnen i artikeln: internetmarknadsföring
redaktionen@branschkoll.se
Annons

DR fortsätter att öka kraftigt

Ämnen i artikeln: Medieinvesteringar

I februari ökade DR med 33 procent i Mediebyråernas mätning. Hittills i år har DR gått upp med 44 procent jämfört med 2010. Siffrorna gäller endast för den reklam som mediebyråerna, som är medlemmar i Sveriges Mediebyråer, har förmedlat.

Det är bara Radio och tv som ökar mer än DR. Investeringar i internetbaserad reklam sjönk med 13 procent i februari men hittills i år har internet ökat med 7 procent jämfört med föregående år.

Ta del av hela resultatet.

Ämnen i artikeln: Medieinvesteringar
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Facebooks ”DR-funktion” lanseras i Sveirge under våren

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Adobe lanserar Flash-”dödare”

Ämnen i artikeln: AdobeFlashHTML5
Ämnen i artikeln: AdobeFlashHTML5
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Katastrofen i Japan påverkar även pappersindustrin

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Bording visar ”Händelsestyrd reaktion” på marknadsförings- mässa

Ämnen i artikeln: Bording

På veckans kombinerade IT- och marknadsföringsmässor i Kista utanför Stockholm handlar det mesta om Cloud computing, e-handel, crm och sociala medier. Men också mycket kretsar kring den

Ämnen i artikeln: Bording
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Internaktiv tidningsannons får färg

Ämnen i artikeln: Power of print

Företaget Shikun & Binui Solaria jobbar med förnybar energi i Israel och reklambyrån Saatchi & Saatchi har gjort en annons för dem som är svartvit i tidningen men när den hålls upp mot solen får den färg och ytterligare text syns för läsaren.

Färgen är tryckt på baksidan och den lyser igenom papperet när den hålls upp mot ljuset. En nackdel är att annonsören också måste köpa baksidan på tidningssidan för att ha med annonsen i en tidning. Men en kul idé att involvera läsarna. Titta på filmen för att se effekten.

ARVE Error: need id and provider
Ämnen i artikeln: Power of print
redaktionen@branschkoll.se
Annons