Startar ny grafisk franchise-kedja – ”vi ska bli störst i Europa”
Förra året sålde bröderna Eriksson sin Skyltstället-kedja och under börja av året har man lanserat sitt nya projekt.
Detta är den andra kedjan på kort tid som startar i Sverige – förra året skrev vi om Umeåbolaget Wrap Your Car Sweden. Läs mer om det här: Ny kedja för foliering av bilar – målet är att bli rikstäckande.
Wrap Champ är en kedja av ”studios” för foliering av bilar som man nu bygger upp över hela landet – med målet att också bli en europeisk kedja.
Wrap Champ finns nu på nio orter i Sverige och leter efter nya lokala företagare som vill öppna egen verksamhet inom bilfoliering.
- ”Den totala marknaden är enormt stor och vi jobbar både mot företags- och privatkunder.”
- ”Fleet wrap” är ett koncept inom kedjan som ska ge större företag möjlighet att kunna få sina bilar i hela landet folierade på samma sätt.
- Kunderna får 3D-visualisering av sina fordon innan jobbet utförs.
- Kedjan tar hand om utbildning, bokföring, programvaror och marknadsföring.
- Franchiseföretagen fokuserar på att möta kunderna och utföra jobbet.
När man kliver in i kedjan så får man hjälp med ett paket som innehåller allt som behövs – från datorer, billyft, montagebord och skärare till skyltar, kläder, give-aways och printer.
En broschyr om konceptet och vad det kostar att gå med finns på Issue.
Samuel Eriksson presenterar själv sitt koncept nedan – där han bland annat säger att man ska bli störst i Europa.