Startar ny grafisk franchise-kedja – ”vi ska bli störst i Europa”

En ny kedja för foliering av bilar växer fram.
En ny kedja för foliering av bilar växer fram. Photo by Courtney Hill on Unsplash

Förra året sålde bröderna Eriksson sin Skyltstället-kedja och under börja av året har man lanserat sitt nya projekt.

Detta är den andra kedjan på kort tid som startar i Sverige – förra året skrev vi om Umeåbolaget Wrap Your Car Sweden. Läs mer om det här: Ny kedja för foliering av bilar – målet är att bli rikstäckande.

Wrap Champ är en kedja av ”studios” för foliering av bilar som man nu bygger upp över hela landet – med målet att också bli en europeisk kedja.

Wrap Champ finns nu på nio orter i Sverige och leter efter nya lokala företagare som vill öppna egen verksamhet inom bilfoliering.

wrapchamp
  • ”Den totala marknaden är enormt stor och vi jobbar både mot företags- och privatkunder.”
  • ”Fleet wrap” är ett koncept inom kedjan som ska ge större företag möjlighet att kunna få sina bilar i hela landet folierade på samma sätt.
  • Kunderna får 3D-visualisering av sina fordon innan jobbet utförs.
  • Kedjan tar hand om utbildning, bokföring, programvaror och marknadsföring.
  • Franchiseföretagen fokuserar på att möta kunderna och utföra jobbet.

När man kliver in i kedjan så får man hjälp med ett paket som innehåller allt som behövs – från datorer, billyft, montagebord och skärare till skyltar, kläder, give-aways och printer.

En broschyr om konceptet och vad det kostar att gå med finns på Issue.

Samuel Eriksson presenterar själv sitt koncept nedan – där han bland annat säger att man ska bli störst i Europa.

Annons

Minskat antal konkurser

Färsk konkursstatistik visar att företagskonkurserna fortsätter att minska i snabb takt. I april månad sjönk konkurserna med 25 procent – informations- och kommunikationsbranschen följer samma trend.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Done ökade försäljningen med 20 procent

Ämnen i artikeln: Done

DONE Management & Systems redovisar en försäljning för årets första kvartal om 25,7 (21,4) MSEK, vilket innebär en tillväxt på 20 procent.

Ämnen i artikeln: Done
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Intellecta investerar i prepress från Heidelberg

Intellecta Infolog och Ekotryckredners gör gemensam sak när man investerar i prepressflöde från Heidelberg, skriver Heidelberg på sin hemsida.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ännu en katalog läggs ner

Panos Emporis, nordens största badklädesföretag, lägger ner sin tryckta katalog efter 20 år.

Företagets vd säger till Dagens Media (#7, 2010) att man måste våga utmana sig själv annars står man still.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Debattartikel i Resumé från Sveriges tryckerier

”Papper miljövänligare än datorer och mobiler” skriver Grafiska Företagens Förbund (GFF) i en debattartikel i Resumé (#15, 2010).
– Viktiga värden går förlorade när man väljer bort pappersburen kommunikation, skriver debattörerna.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Guldägget tappar i betydelse hos marknadschefer

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Sveriges fyra bästa byråer?

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nyheter i ALG 10

Från och med den första januari 2010 gäller en ny version av det standardavtal som ofta används vid försäljning och köp av trycksaker. ALG 02 har ersatts av ALG 10.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

V-TAB tar över Elanders rulloffset-verksamhet i Falköping

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB

V-TAB satsar på att ge ett ännu bredare utbud till kunderna och affären är ett led i V-TAB:s arbete med att utöka kapaciteten för heatsetproduktion.

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB
redaktionen@branschkoll.se
Annons