Sigtuna Gravyr förvärvar och dubblar kapaciteten

jeanette

Stärker maskinpark och kundbas genom förvärvet av en kollega.

Sigtuna Gravyr som sysslar med förädling av produktmedia har förvärvat kollegan Laser Pro, ett förvärv som kommer stärka bolagets huvudsakliga verksamhet, lasermärkning och laserskärning. Branschkoll har varit i kontakt med Sigtuna Gravyrs vd Jeanette Berndt.

– När det kommer till laserförädling finns två varianter, CO2-laser och fiberlaser, vi har tidigare jobbat uteslutande med CO2-laser, men i och med förvärvet får vi nu tillgång till två nya fiberlaser-maskiner, vilket lämpar sig väl till bearbetning av hårda metaller, vår maskinpark består numera av fyra lasers två av varje sort, berättar Jeanette Berndt.

Flyttar ihop båda verksamheterna till en större lokal i Sigtuna

Laser Pro som tidigare hållit till i Bromma flyttar nu ihop med Sigtuna Gravyr i en ny större lokal som ligger just i Sigtuna och Laser Pros personal följer med i flytten.

– Det här betyder att vi kommer kunna jobba bredare, vi kommer kunna jobba mer med att ta hem och bearbeta egna produkter och hjälpa fler företag med förädling och laserskärning. Vi vill fortsätta modernisera den här branschen och jobba kreativt, vi har massor med spännande saker på gång. Inte minst våra hållbara trämedaljer vi tagit fram i kombination med lasergravyr som är den miljövänligaste metoden att förädla på, berättar Jeanette.

Jobbar mycket mot profilbranschen

Förädling och bearbetning står alltså i fokus hos Sigtuna Gravyr, bland de vanligaste profilprodukterna man förädlar finns termomuggar, glas, vattenflaskor, skärbrädor och knivar.

– Många av uppdragen kommer från profilbranschen, men det rör sig även om produkter till bröllop, idrottspriser och inredningsdetaljer, avslutar Jeanette Berndt.

Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”

ACP DTF

Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).

redaktionen@branschkoll.se

Konkurrensverket håller inte med – tomten får inte bryta mot reglerna (upphandlingen anses olaglig)

redaktionen@branschkoll.se

Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov

vinyl

Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.

redaktionen@branschkoll.se

Ahlsell ska etablera en ny större butik i Jönköping

ahlsell butik
redaktionen@branschkoll.se

Mark- och miljööverdomstolen kommer pröva om New Wave Group har miljöansvar vid Orrefors Glasbruk

redaktionen@branschkoll.se

Starkt år för kontorsjätte – växte mest inom B2B

redaktionen@branschkoll.se

Allt färre företag ansöker om rekonstruktion (väljer konkurs istället)

redaktionen@branschkoll.se

Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare

arets foretagare

Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.

redaktionen@branschkoll.se

IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige

robin bornehav
Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands

IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.

Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
 
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa
, skriver IDÉ på Linkedin.

Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands
redaktionen@branschkoll.se

Gewe anställer branschveteran som uppmärksammats för sin formgivning

placeholder
redaktionen@branschkoll.se