Screenbolaget och Realtryck flyttar in hos Antalis

Antalis gobig2

Screenbolaget/Realtryck flyttar under två månader in i en del av Antalis showroom/butik på Birger Jarlsgatan i centrala Stockholm. Under devisen Go Big – Size Matters visar man upp kreativa idéer inom storformat och förpackningstryck. På plats i butiken blir det frukostseminarier, kundmöten och kvällsmingel.

– Vi har haft butiken med dummyverkstad i 25 år för att inspirera byråer och formgivare. Nu vill vi visa vad som går att göra med storformatsexponering och förpackningstryck, säger Björn Bergström på Antalis som Branschkoll träffar i butiken

Material och produkter som visas upp är i stort sett av allt utom papper – plast, kartong, well och tyg samsas om uppmärksamheten på väggar, golv och i hyllorna. På ett par surfplattor i lokalen visar man upp kundcase.

Det är andra gången som Antalis låter ett producerande företag flytta in i butiken på Birger Jarlsgatan, ett stenkast från Stureplan i Stockholm. Big Image var först ut i våras och man räknar med att kunna ha fyra projekt per år enligt Björn Bergström.

Annons

– Det ska vara en win-win – både vi och vår gäst i butiken ska kunna hitta nya affärer med hjälp av konceptet, säger Björn Bergström.

Screenbolaget/Realtryck har under perioden personal som sitter och jobbar i butiken för att kunna visa upp material och tjänster för de som kommer in.

En stor mängd frukostseminarier och gemensamma kundmöten ska genomföras under de två månaderna som projektet pågår. Screenbolaget/Realtryck planerar också att utnyttja det centrala läget för egna kundevent under kvällstid.

Man räknar med upp till 30 deltagare vid fukostseminarierna och först ut är ett om förpackningstryck.

Utställningssystemen från nyligen förvärvade Maxibit visas också upp.

Annons

Minskat antal konkurser

Färsk konkursstatistik visar att företagskonkurserna fortsätter att minska i snabb takt. I april månad sjönk konkurserna med 25 procent – informations- och kommunikationsbranschen följer samma trend.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Done ökade försäljningen med 20 procent

Ämnen i artikeln: Done

DONE Management & Systems redovisar en försäljning för årets första kvartal om 25,7 (21,4) MSEK, vilket innebär en tillväxt på 20 procent.

Ämnen i artikeln: Done
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Intellecta investerar i prepress från Heidelberg

Intellecta Infolog och Ekotryckredners gör gemensam sak när man investerar i prepressflöde från Heidelberg, skriver Heidelberg på sin hemsida.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ännu en katalog läggs ner

Panos Emporis, nordens största badklädesföretag, lägger ner sin tryckta katalog efter 20 år.

Företagets vd säger till Dagens Media (#7, 2010) att man måste våga utmana sig själv annars står man still.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Debattartikel i Resumé från Sveriges tryckerier

”Papper miljövänligare än datorer och mobiler” skriver Grafiska Företagens Förbund (GFF) i en debattartikel i Resumé (#15, 2010).
– Viktiga värden går förlorade när man väljer bort pappersburen kommunikation, skriver debattörerna.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Guldägget tappar i betydelse hos marknadschefer

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Sveriges fyra bästa byråer?

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nyheter i ALG 10

Från och med den första januari 2010 gäller en ny version av det standardavtal som ofta används vid försäljning och köp av trycksaker. ALG 02 har ersatts av ALG 10.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

V-TAB tar över Elanders rulloffset-verksamhet i Falköping

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB

V-TAB satsar på att ge ett ännu bredare utbud till kunderna och affären är ett led i V-TAB:s arbete med att utöka kapaciteten för heatsetproduktion.

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB
redaktionen@branschkoll.se
Annons