Rituals har tagit profilbranschen med storm – omsätter 20 miljoner

Jenny Pålsson är anställd på Exakta men jobbar med Rituals-varumärket som KAM för Sverige och Norge och är en av personerna i teamet som fått varumärket att växa rejält inom B2B-sfären de senaste åren.
Jenny Pålsson är anställd på Exakta men jobbar med Rituals-varumärket som KAM för Sverige och Norge och är en av personerna i teamet som fått varumärket att växa rejält inom B2B-sfären de senaste åren.

Rituals B2B-affär i Norden (som drivs som agentur av Exakta i Malmö) gör sin fjärde Nordic Profile Fair Hybrid sedan de tog över agentskapet i Norden för det populära varumärket 2018.

Sedan dess har man växt varumärket till 20 miljoner i omsättning (obs B2B) i Norden där Sverige är den största marknaden. Under 2024 är planen att satsa ännu mer på Finland och Danmark och man har bland annat tagit in en ny säljare i Finland. Man vill också positionera mig som en året-runt-aktör och inte ”bara” förknippas med julgåvor.

– Det är ju gåvosetten och julen som är den stora försäljningsperioden för oss men vi försöker jobba allt mer med att förklara för kunderna att vi har mer än julgåvor och att att Rituals produkter kan säljas året om. Bland annat har vi tagit fram ett sommarpaket som beskrivs som vi tror är ett bra komplement till handdukar och andra klassiska sommarprodukter, säger Jenny Pålsson som är account manager i Sverige och Norge.

Totalt är det fem personer anställda på Exakta som sköter arbetet med Rituals.

Annons

Minskat antal konkurser

Färsk konkursstatistik visar att företagskonkurserna fortsätter att minska i snabb takt. I april månad sjönk konkurserna med 25 procent – informations- och kommunikationsbranschen följer samma trend.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Done ökade försäljningen med 20 procent

Ämnen i artikeln: Done

DONE Management & Systems redovisar en försäljning för årets första kvartal om 25,7 (21,4) MSEK, vilket innebär en tillväxt på 20 procent.

Ämnen i artikeln: Done
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Intellecta investerar i prepress från Heidelberg

Intellecta Infolog och Ekotryckredners gör gemensam sak när man investerar i prepressflöde från Heidelberg, skriver Heidelberg på sin hemsida.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ännu en katalog läggs ner

Panos Emporis, nordens största badklädesföretag, lägger ner sin tryckta katalog efter 20 år.

Företagets vd säger till Dagens Media (#7, 2010) att man måste våga utmana sig själv annars står man still.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Debattartikel i Resumé från Sveriges tryckerier

”Papper miljövänligare än datorer och mobiler” skriver Grafiska Företagens Förbund (GFF) i en debattartikel i Resumé (#15, 2010).
– Viktiga värden går förlorade när man väljer bort pappersburen kommunikation, skriver debattörerna.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Guldägget tappar i betydelse hos marknadschefer

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Sveriges fyra bästa byråer?

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nyheter i ALG 10

Från och med den första januari 2010 gäller en ny version av det standardavtal som ofta används vid försäljning och köp av trycksaker. ALG 02 har ersatts av ALG 10.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

V-TAB tar över Elanders rulloffset-verksamhet i Falköping

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB

V-TAB satsar på att ge ett ännu bredare utbud till kunderna och affären är ett led i V-TAB:s arbete med att utöka kapaciteten för heatsetproduktion.

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB
redaktionen@branschkoll.se
Annons