Rituals har tagit profilbranschen med storm – omsätter 20 miljoner

Jenny Pålsson är anställd på Exakta men jobbar med Rituals-varumärket som KAM för Sverige och Norge och är en av personerna i teamet som fått varumärket att växa rejält inom B2B-sfären de senaste åren.
Jenny Pålsson är anställd på Exakta men jobbar med Rituals-varumärket som KAM för Sverige och Norge och är en av personerna i teamet som fått varumärket att växa rejält inom B2B-sfären de senaste åren.

Rituals B2B-affär i Norden (som drivs som agentur av Exakta i Malmö) gör sin fjärde Nordic Profile Fair Hybrid sedan de tog över agentskapet i Norden för det populära varumärket 2018.

Sedan dess har man växt varumärket till 20 miljoner i omsättning (obs B2B) i Norden där Sverige är den största marknaden. Under 2024 är planen att satsa ännu mer på Finland och Danmark och man har bland annat tagit in en ny säljare i Finland. Man vill också positionera mig som en året-runt-aktör och inte ”bara” förknippas med julgåvor.

– Det är ju gåvosetten och julen som är den stora försäljningsperioden för oss men vi försöker jobba allt mer med att förklara för kunderna att vi har mer än julgåvor och att att Rituals produkter kan säljas året om. Bland annat har vi tagit fram ett sommarpaket som beskrivs som vi tror är ett bra komplement till handdukar och andra klassiska sommarprodukter, säger Jenny Pålsson som är account manager i Sverige och Norge.

Totalt är det fem personer anställda på Exakta som sköter arbetet med Rituals.

Annons

Manroland säljer digitala tryckpressar i samarbete med Océ

Ämnen i artikeln: InkjetManrolandOcé

Océ och Manroland meddelar att man har ingått ett globalt samarbete.

Ämnen i artikeln: InkjetManrolandOcé
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Adobe stärker partnerskapet till grafisk bransch med Omniture

När Adobe köpte webbanalysföretaget Omniture för drygt ett år sedan sa man att det skulle ”revolutioner sättet att engagera och nå ut med information”.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Svenska företag är negativa till sociala medier

Ämnen i artikeln: B2BMeltwatersociala medier

I en undersökning som Meltwater har gjort framkommer hur svenska företag ser på sociala medier. Och det ä rinte så positivt som man kan tro.

Ämnen i artikeln: B2BMeltwatersociala medier
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nytt miljövänligare ”kopieringspapper” från M-real

Ämnen i artikeln: M-realmiljöPapperPapyrus

M-real har lanserat ett nytt kopieringspapper som har lägre ytvikt (65 g) men har samma egenskaper som ett 80-gramspapper. Enligt M-real ger det samma utskriftskvalitet som ett vanligt kopieringspapper.

Ämnen i artikeln: M-realmiljöPapperPapyrus
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Kampen om tidningspapperet hårdnar

Ämnen i artikeln: dagstidningpapperspris

Förhandlingar mellan pappersbolagen och tidningsbranschen pågår för fullt och leverantörerna vill se höjda priser och korta avtalen till kvartal istället för år.

Men tidningsförlagen säger just nu helt nej:

– Vi tänker inte böja oss, säger Anders Westermark som är ordförande i en samköpsgrupp som tidningarna har, till Medievärlden.

I samma intervju säger Anders Westermark också att man kan tänka sig att titta på papper från andra marknader som till exempel Ryssland.

Medievärlden skriver: Hård kamp om papperspriset

Ämnen i artikeln: dagstidningpapperspris
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Posten vill få unga att skicka ”riktiga” julkort

Ämnen i artikeln: Posten

Postens årliga undersökning av svenskarnas julkortsvanor visar att fyra av fem svenskar helst vill få sina julhälsningar som ett fysiskt kort eller brev, medan bara en av tio föredrar ett SMS, MMS eller e-post. Frågan är om undersökningens resultat förvånad någon?

Posten trycker julkorten

Posten fortsätter också att utveckla sitt erbjudande kring tryckt kommunikation. Med tjänsten levandejulkort.se kan besökaren ta egna bilder från uppsatta webbkameror. Via Facebook har du direktkontakt med bland annat en renskötarfamilj som du kan försöka övertala att göra något speciellt ”framför” kameran.

Tyvärr är integrationen med Postens vanliga vykorttjänst, som göra att du också kan få kortet tryckt och skickat, minst sagt usel.

Den digitala julkortskampanjen ingår i en större kampanj som bland annat innehåller följande tv-reklam.

ARVE Error: need id and provider

Ämnen i artikeln: Posten
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Prinfo Linderoths i Göteborg storsatsar på reklam- och systemverksamheten

Ämnen i artikeln: Prinfo Linderoths
Ämnen i artikeln: Prinfo Linderoths
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Konjunkturläget stärks ytterligare – men grafisk industri hänger inte med

Ämnen i artikeln: Konjunkturläget

Konfidensindikatorn för det totala näringslivet steg åtta enheter mellan oktober och november och indikatorvärdet ligger klart över den tidigare toppnoteringen från maj 2007. Samtidigt sjunker värdet för grafisk industri med fyra enheter.

Ämnen i artikeln: Konjunkturläget
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nässjötryckeriet köper företaget Sekme för mer riktad marknadsföring

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Grey och Ogilvy i Sverige går ihop

Ämnen i artikeln: GreyOgilvy

De två byråerna ingår i samma internationella byrånätverk, Wpp, och säger att de går ihop för att skapa ett mer komplett erbjudande.

Resumé skriver att ”Processen med att skapa en ny svensk WPP-byrå av Ogilvy och Grey inleds idag. Den nya byrån blir runt 70 man stor och ska kunna ge fullservicebyråerna som DDB, Lowe Brindfors, F&B och McCann en match.”

Byrårna som ska utmanas är fram för allt DDB, Lowe Brindfors, F&B och McCann.

Ämnen i artikeln: GreyOgilvy
redaktionen@branschkoll.se
Annons