Printerleverantör väljer norrländsk PR-byrå
Pitchen avgjorde i valet av partner för marknadsföringen.
Mediabyrån Chillimedia blir Epson Sveriges kommunikationspartner framöver. Umeåbyrån ska bistå det japanska teknikföretaget i Sverige med bland annat innehållsproduktion, annonsering och influencer marketing. Det skriver affärssajten Resumé.
Bland reklambyråns kundsamarbeten och projekt finns sedan tidigare bland andra Norrlandsoperan, Lycksele djurpark och Umeå kommun, enligt Chillimedias hemsida.
Enligt sajten säger Epson Sveriges marknadsansvarige Sara Jeppsson, i ett pressmeddelande att den initiala planen var att välja en byrå i Stockholmsområdet, där också Epson Sverige har sitt säte; ”men Chillimedia överträffade med sitt engagemang och förmåga att förstå våra behov”.
Danskt tryckeri växer på ny adress efter förpackningsförvärv
✔️Dubblar tryckkapaciteten med ny offsetpress – ”en gamechanger” ✔️Produktion av förpackningar blir nytt affärsområde ✔️Allt kan göras inhouse
VVS-leverantör byter alla förpackningar – ska bara använda kartong och papper
Enbart kartonger och pappersdelar som är 100 procent återvinningsbara ska användas.
Holmen: Lägre papperspriser drog ner resultatet första halvåret
Så här utvecklades marknaden för papper och kartong under andra kvartalet.
VPK rapporterar minskad omsättning men fortsatta investeringar 2023
✔️Så gick det för den svenska verksamheten ✔️Lönsamheten förbättrades kraftigt ✔️Lösningar i wellpapp
Stora Enso investerar i förpackningsproduktion i Polen
Bland annat byggs en ny wellpapp-linje upp.
Köper två pappersbruk och två wellanläggningar i Polen
Växer sig allt större genom att expandera till Europas sjätte största ekonomi.
Snabbväxande etikettföretag siktar mot 90 miljoner kronor i år
Startup-bolaget har tagit in flera etikettmaskiner till anläggningen i Norden från storkoncernen man har i ryggen.
Holmens bruk i Iggesund minskade koldioxidutsläppen med 25 procent
Holmens bruk i Iggesund, Sverige, har framgångsrikt minskat sina fossila koldioxidutsläpp med nästan 25 procent från 2022 till 2023.
Svenska dryckesförpackningars klimatavtryck
Här är de förpackningar med lägst CO2-avtryck per liter dryck. Engångsglas ger överlägset högst utsläpp.
Nu ska hundra procent av presentpapperet vara närproducerat
Lagerhaus svenska tryckerileverantör av presentpapper växer stabilt. Förra året investerade man stort i ny tryckpress.