Outdoor-leverantör tar sikte på profil- och yrkessidan med sina kängor
En för profilbranschen ny leverantör ställde ut med stövlar och kängor från bland annat ett engelskt varumärke.
En debutant på Nordic Profile Fair-mässan var Moxster. Ett litet familjeföretag med fokus på skor, kängor och stövlar för jakt, fiske och vildmarksliv.
– Nu vill vi komma in på profil- och yrkessidan. Därav är vi med här i dag också, säger Lasse Fröseth och tillägger att de har ”fantastiska grejer”.
Agentur för engelskt skomärke
Han säger att Moxster i dagsläget inte kan erbjuda så mycket skyddsskor, exempelvis med stålhätta, vilket kan krävas för vissa yrkesgrupper. Men det är något de håller på att utveckla framåt.
– Men det finns även yrkesgrupper där det inte kräver skydd, påtalar han.
Företaget har agenturen för flera varumärken, bland annat tyska Meindl och finska Nokian Footwear. Nyheten i utställningen är stövlar och kängor från engelska varumärket Grub´s.
– Det varumärket har vi agenturen för sedan i våras och kommer att ha på lager i september.
Anställt mer personal
Moxster omsatte närmare 29 miljoner kronor i bokslutet för 2023. Bolaget, beläget i Östersund, har ökat till nio anställda i år.
– Vi gör en rejäl satsning. Från 1 mars i år är det fyra stycken som har anställts. Vi tror på det här och satsar på det.