Ny managementkonsult till Inhouse Kommunikation

Pressmeddelande från Inhouse 2013-03-04

Erik Höglund är ny managementkonsult inom Inhouse Kommunikation. Erik kommer med sin kunskap och erfarenhet hjälpa våra kunder att utveckla effektiva och affärsdrivna marknadsavdelningar och breddar samtidigt vårt erbjudande inom People Management.Erik har en bakgrund som projektledare och VD inom reklambranschen och har även jobbat som nordisk inhousechef och verksamhetskonsult. Han reser just nu landet runt och föreläser inom området effektiva och affärsdrivna marknadsavdelningar och är en av Sveriges Marknadsförbunds kurshållare på kursen ”Leverera och visa affärsnytta – öka marknadsföringens ROI med rätt nyckeltal”.

Två managementkonsulter inom Inhouse Kommunikation

Sedan tidigare har Inhouse verksamhetskonsulten Håkan ”Byrådoktorn” Bodman som hjälper reklambranschen med liknande frågeställningar. Med Erik får Inhouse en specialist mot landets marknadsavdelningar. Ett område med stor utvecklingspotential. Erik berättar.

– Jag upplever att många svenska företag inte tar tillvara på marknadsavdelningens potential. Ofta beror det på otydligheter i vilken funktion som marknadsavdelningen ska ha. Vad har marknadsavdelningen för uppdrag, vad ska den åstadkomma och vilka affärsmål ska prioriteras? Viktiga frågeställningar för att uppnå effektiva och affärsdrivna marknadsavdelningar.

PAR säljer sin broker-verksamhet till Logica

Ämnen i artikeln: BisnodeLogicaPAR

Avdelningen inom PAR, som erbjuder tryckrutiner och informationslogistik, omsatte 30 miljoner med nio anställda. Den första maj gick både kunder och anställda över till Logica.

Ämnen i artikeln: BisnodeLogicaPAR
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Minskat antal konkurser

Färsk konkursstatistik visar att företagskonkurserna fortsätter att minska i snabb takt. I april månad sjönk konkurserna med 25 procent – informations- och kommunikationsbranschen följer samma trend.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Done ökade försäljningen med 20 procent

Ämnen i artikeln: Done

DONE Management & Systems redovisar en försäljning för årets första kvartal om 25,7 (21,4) MSEK, vilket innebär en tillväxt på 20 procent.

Ämnen i artikeln: Done
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Intellecta investerar i prepress från Heidelberg

Intellecta Infolog och Ekotryckredners gör gemensam sak när man investerar i prepressflöde från Heidelberg, skriver Heidelberg på sin hemsida.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ännu en katalog läggs ner

Panos Emporis, nordens största badklädesföretag, lägger ner sin tryckta katalog efter 20 år.

Företagets vd säger till Dagens Media (#7, 2010) att man måste våga utmana sig själv annars står man still.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Debattartikel i Resumé från Sveriges tryckerier

”Papper miljövänligare än datorer och mobiler” skriver Grafiska Företagens Förbund (GFF) i en debattartikel i Resumé (#15, 2010).
– Viktiga värden går förlorade när man väljer bort pappersburen kommunikation, skriver debattörerna.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Guldägget tappar i betydelse hos marknadschefer

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Sveriges fyra bästa byråer?

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nyheter i ALG 10

Från och med den första januari 2010 gäller en ny version av det standardavtal som ofta används vid försäljning och köp av trycksaker. ALG 02 har ersatts av ALG 10.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

V-TAB tar över Elanders rulloffset-verksamhet i Falköping

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB

V-TAB satsar på att ge ett ännu bredare utbud till kunderna och affären är ett led i V-TAB:s arbete med att utöka kapaciteten för heatsetproduktion.

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB
redaktionen@branschkoll.se
Annons