Modintryckoffset öppnar pop-up kontor i centrala Stockholm

Skärmavbild 2014 02 05 kl. 09.44.38

Modintryckoffset blir nästa aktör som flyttar in i Antalis lokaler på Stureplan. Flytten från Liljeholmen in till Stockholms city är ingen lång resa men visar att närheten till kund är viktig säger man i en kommentar till aktiviteten.

Även Big Image, Screenbolaget/Realtryck har tidigare fått tillgång till Antalis showroom i centrala Stockholm.

Hela pressmeddelandet från Modintryckoffset finns nedan och där beskriver man tankarna kring aktiviteten samt om företagets utveckling.

Pressmeddelande från Modintryckoffset 2014-02-04

Under veckorna 6 och 7 är ett tillfälligt säljkontor inrättat hos pappersleverantören Antalis invid Stureplan. På kontoret finns en utställning över vad förtaget gör, information om bolaget och det viktigaste – plats för kundmöten.

Modintryckoffset fyller 10 år som bolag i dagarna och är därmed en av ganska få sammanslagningar i den grafiska branschen som överlevt under en längre tid. Bolaget har haft en trygg och lugn resa från 25 miljoner i omsättning vid sammanslagningen till ca 50 miljoner idag. Resan har dessutom givit vinst i stort sett varje år.

Att flytta ut en del av försäljningen från Liljeholmen in till Stockholms City är ingen lång resa men visar att närheten till kund är viktig. I samarbetet med Antalis i deras butikslokal på Birger Jarlsgatan 23 skapas nya möjligheter till kreativa kundmöten. Bolagets representanter delar med sig av sina kunskaper samtidigt som den information besökarna får i Antalis showroom bidrar till att göra kundens affär bättre.

Pop-up kontoret är en viktig del i bolagets marknadsföring och stämmer väl överens med företagets strategi att aktivt dela med sig av sin kunskap till kunderna – content marketing. Genom att vara lyhörd inför kundernas problem och dela med sig av bolagets erfarenheter bli säljinsatsen mer konkret och företaget levererar därmed mervärde till kunderna.

Modintryckoffset är inne i en fas av stark tillväxt och har ökat sina marknadsandelar under 2013 och expansionen har fortsatt även under inledningen av 2014. Företaget har märkt av en ökad efterfrågan på det man kan leverera och kommer succesivt att bredda och utveckla erbjudandet till sina kunder. Modintryckoffset ska även i framtiden vara en stark samarbetspartner och ett företag som vill utvecklas för att behålla positionen som leverantör av kommunikation oavsett om den är digital eller i tryckt form.

Annons

Bokhandlarnas försäljning minskar

Ämnen i artikeln: AdlibrisböckerBokus

I ett stort reportage i tidningen Svensk Bokhandel (nr 9-2010) skriver man att ”fjolåret blev ett tungt år för svenska bokhandlar”.

Ämnen i artikeln: AdlibrisböckerBokus
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Reklaminvesteringarna ökade 15% (Q1-10)

Ämnen i artikeln: reklaminvesteringSifo
Ämnen i artikeln: reklaminvesteringSifo
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Intresset för direktreklam ökar … och minskar

Ämnen i artikeln: direktreklamIcebreakODR

En undersökning bland svenska konsumenter visar att intresset för oadresserad direktreklam (ODR) ökar samtidigt som allt fler säger helt nej. Undersökningen är gjord av företaget Icebreak och

Ämnen i artikeln: direktreklamIcebreakODR
redaktionen@branschkoll.se
Annons

VHS-avtalet förlängs ytterligare ett år

Ämnen i artikeln: ramavtalVHS

Det statliga ramavtalet för tryckeritjänster som är upphandlat av VHS (därför kallat VHS-avtalet i branschen) kommer att förlängas ytterligare ett år och löper fram till slutet av 2011.

– Förberedelser för ett nytt ramavtal har påbörjats och jag kommer att göra uppföljningar på ramavtalet genom kund- och leverantörsenkäter under hösten, säger avtalsansvarig Maritha Nergell till Branschkoll.

Ämnen i artikeln: ramavtalVHS
redaktionen@branschkoll.se
Annons

VHS-avtalet flyttas från VHS

Ämnen i artikeln: ramavtalVHS

Under hösten eller allra senast den 1 januari 2011 kommer Kammarkollegiet att vara ansvarig för det statliga ramavtalet för tryckeritjänster.

Ämnen i artikeln: ramavtalVHS
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Delårsrapport från Intellecta: Effekttryck är framtiden för tryck

Ämnen i artikeln: Ekotryck RednersIntellecta

– Intellecta effektiviserar sig till vinst

Intellectas senaste delårsrapport visar att koncernen minskar sin omsättning jämfört med samma kvartal förra året – samtidigt som rörelseresultatet ökar till 20,3 (15,0) MSEK.

– Vi har varit väldigt duktiga på att effektivisera och på att få ut mer av den befintliga personalen, säger Richard Ohlson, vd och koncernchef i en video-kommentar till rapporten.

Ämnen i artikeln: Ekotryck RednersIntellecta
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Pappersprishöjningarna i England

Ämnen i artikeln: Papper

PrintWeek frågade tryckerier i England om hur papperspriset på bestruket papper har förändrats de senaste 12 månaderna och

Ämnen i artikeln: Papper
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Sprid trycksakens lovord på Twitter

Branschkoll föreslår twitter-taggen #powerofprint

Branschkoll – omvärldsbevakningstjänsten för den grafiska branschen – föreslår att alla som gillar trycksaker hjälper till att sprida dess styrkor på Twitter genom att använda taggen #powerofprint på twitter.

Kan vi sprida goda exempel på trycksaker som gjort skillnad – hjälpt marknadsförare och informatörer att nå ut bättre – så stärker vi trycksaken i den allt mer komplexa mixen av olika kanaler som finns tillgängliga för den som vill nå ut med ett budskap.

Gör så här:

Om du själv twittrar – och hittar något intressant case där trycksaken har använts på ett lyckat sätt – använd taggen #powerofprint. Retweeta gärna och lägg till taggen om den saknas.

Om du bara vill använda det här som en inspirationskälla – sök efter #powerofprint på twitter.com.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

V-TAB köper VTT Grafiska i Vimmerby

Ämnen i artikeln: V-TABVTT
Ämnen i artikeln: V-TABVTT
redaktionen@branschkoll.se
Annons

PAR säljer sin broker-verksamhet till Logica

Ämnen i artikeln: BisnodeLogicaPAR

Avdelningen inom PAR, som erbjuder tryckrutiner och informationslogistik, omsatte 30 miljoner med nio anställda. Den första maj gick både kunder och anställda över till Logica.

Ämnen i artikeln: BisnodeLogicaPAR
redaktionen@branschkoll.se
Annons