Modintryckoffset öppnar pop-up kontor i centrala Stockholm

Skärmavbild 2014 02 05 kl. 09.44.38

Modintryckoffset blir nästa aktör som flyttar in i Antalis lokaler på Stureplan. Flytten från Liljeholmen in till Stockholms city är ingen lång resa men visar att närheten till kund är viktig säger man i en kommentar till aktiviteten.

Även Big Image, Screenbolaget/Realtryck har tidigare fått tillgång till Antalis showroom i centrala Stockholm.

Hela pressmeddelandet från Modintryckoffset finns nedan och där beskriver man tankarna kring aktiviteten samt om företagets utveckling.

Pressmeddelande från Modintryckoffset 2014-02-04

Under veckorna 6 och 7 är ett tillfälligt säljkontor inrättat hos pappersleverantören Antalis invid Stureplan. På kontoret finns en utställning över vad förtaget gör, information om bolaget och det viktigaste – plats för kundmöten.

Modintryckoffset fyller 10 år som bolag i dagarna och är därmed en av ganska få sammanslagningar i den grafiska branschen som överlevt under en längre tid. Bolaget har haft en trygg och lugn resa från 25 miljoner i omsättning vid sammanslagningen till ca 50 miljoner idag. Resan har dessutom givit vinst i stort sett varje år.

Att flytta ut en del av försäljningen från Liljeholmen in till Stockholms City är ingen lång resa men visar att närheten till kund är viktig. I samarbetet med Antalis i deras butikslokal på Birger Jarlsgatan 23 skapas nya möjligheter till kreativa kundmöten. Bolagets representanter delar med sig av sina kunskaper samtidigt som den information besökarna får i Antalis showroom bidrar till att göra kundens affär bättre.

Pop-up kontoret är en viktig del i bolagets marknadsföring och stämmer väl överens med företagets strategi att aktivt dela med sig av sin kunskap till kunderna – content marketing. Genom att vara lyhörd inför kundernas problem och dela med sig av bolagets erfarenheter bli säljinsatsen mer konkret och företaget levererar därmed mervärde till kunderna.

Modintryckoffset är inne i en fas av stark tillväxt och har ökat sina marknadsandelar under 2013 och expansionen har fortsatt även under inledningen av 2014. Företaget har märkt av en ökad efterfrågan på det man kan leverera och kommer succesivt att bredda och utveckla erbjudandet till sina kunder. Modintryckoffset ska även i framtiden vara en stark samarbetspartner och ett företag som vill utvecklas för att behålla positionen som leverantör av kommunikation oavsett om den är digital eller i tryckt form.

Annons

Manroland säljer digitala tryckpressar i samarbete med Océ

Ämnen i artikeln: InkjetManrolandOcé

Océ och Manroland meddelar att man har ingått ett globalt samarbete.

Ämnen i artikeln: InkjetManrolandOcé
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Adobe stärker partnerskapet till grafisk bransch med Omniture

När Adobe köpte webbanalysföretaget Omniture för drygt ett år sedan sa man att det skulle ”revolutioner sättet att engagera och nå ut med information”.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Svenska företag är negativa till sociala medier

Ämnen i artikeln: B2BMeltwatersociala medier

I en undersökning som Meltwater har gjort framkommer hur svenska företag ser på sociala medier. Och det ä rinte så positivt som man kan tro.

Ämnen i artikeln: B2BMeltwatersociala medier
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nytt miljövänligare ”kopieringspapper” från M-real

Ämnen i artikeln: M-realmiljöPapperPapyrus

M-real har lanserat ett nytt kopieringspapper som har lägre ytvikt (65 g) men har samma egenskaper som ett 80-gramspapper. Enligt M-real ger det samma utskriftskvalitet som ett vanligt kopieringspapper.

Ämnen i artikeln: M-realmiljöPapperPapyrus
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Kampen om tidningspapperet hårdnar

Ämnen i artikeln: dagstidningpapperspris

Förhandlingar mellan pappersbolagen och tidningsbranschen pågår för fullt och leverantörerna vill se höjda priser och korta avtalen till kvartal istället för år.

Men tidningsförlagen säger just nu helt nej:

– Vi tänker inte böja oss, säger Anders Westermark som är ordförande i en samköpsgrupp som tidningarna har, till Medievärlden.

I samma intervju säger Anders Westermark också att man kan tänka sig att titta på papper från andra marknader som till exempel Ryssland.

Medievärlden skriver: Hård kamp om papperspriset

Ämnen i artikeln: dagstidningpapperspris
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Posten vill få unga att skicka ”riktiga” julkort

Ämnen i artikeln: Posten

Postens årliga undersökning av svenskarnas julkortsvanor visar att fyra av fem svenskar helst vill få sina julhälsningar som ett fysiskt kort eller brev, medan bara en av tio föredrar ett SMS, MMS eller e-post. Frågan är om undersökningens resultat förvånad någon?

Posten trycker julkorten

Posten fortsätter också att utveckla sitt erbjudande kring tryckt kommunikation. Med tjänsten levandejulkort.se kan besökaren ta egna bilder från uppsatta webbkameror. Via Facebook har du direktkontakt med bland annat en renskötarfamilj som du kan försöka övertala att göra något speciellt ”framför” kameran.

Tyvärr är integrationen med Postens vanliga vykorttjänst, som göra att du också kan få kortet tryckt och skickat, minst sagt usel.

Den digitala julkortskampanjen ingår i en större kampanj som bland annat innehåller följande tv-reklam.

ARVE Error: need id and provider
Ämnen i artikeln: Posten
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Prinfo Linderoths i Göteborg storsatsar på reklam- och systemverksamheten

Ämnen i artikeln: Prinfo Linderoths
Ämnen i artikeln: Prinfo Linderoths
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Konjunkturläget stärks ytterligare – men grafisk industri hänger inte med

Ämnen i artikeln: Konjunkturläget

Konfidensindikatorn för det totala näringslivet steg åtta enheter mellan oktober och november och indikatorvärdet ligger klart över den tidigare toppnoteringen från maj 2007. Samtidigt sjunker värdet för grafisk industri med fyra enheter.

Ämnen i artikeln: Konjunkturläget
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nässjötryckeriet köper företaget Sekme för mer riktad marknadsföring

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Grey och Ogilvy i Sverige går ihop

Ämnen i artikeln: GreyOgilvy

De två byråerna ingår i samma internationella byrånätverk, Wpp, och säger att de går ihop för att skapa ett mer komplett erbjudande.

Resumé skriver att ”Processen med att skapa en ny svensk WPP-byrå av Ogilvy och Grey inleds idag. Den nya byrån blir runt 70 man stor och ska kunna ge fullservicebyråerna som DDB, Lowe Brindfors, F&B och McCann en match.”

Byrårna som ska utmanas är fram för allt DDB, Lowe Brindfors, F&B och McCann.

Ämnen i artikeln: GreyOgilvy
redaktionen@branschkoll.se
Annons