Magasins tidigare vd nu på Adelante

Johan Jüngling på Adelante hinner ta en snabb bild innan nästa demotur drar igång.
Johan Jüngling på Adelante hinner ta en snabb bild innan nästa demotur drar igång.

Johan Jüngling som tidigare ägde och drev Magasin Friend of Brands har sedan mitten av augusti nytt jobb, nu jobbar han på Adelante som är en leverantör av kolonial-varor.

Johan äger Adelante tillsammans med Madeleine Wilhelmsson som varit ansvarig för att bygga upp varumärket och företaget sedan det grundades 2019.

Under Nordic Profile Fair var det fullt upp i Adelantes monter nästan hela tiden och det var först efter mässan som Branschkoll lyckades få en pratstund med Johan.

– Det är alltid roligt när det kommer mycket kunder, historiskt sett har jag jobbat med att försöka boka många kunder i förväg, så vi körde visningar varje halvtimme under nästan hela mässan, det var först efter klockan 15 på torsdagen som det började lugna ner sig.

Annons

Delikateskorgar inför jul

Johan berättar att det nu är fullt fokus på de delikatesskorgar man satt ihop inför julsäsongen.

– Vi har fått väldigt bra repsons, finns inte så många aktörer i den här nischen så vi har hittat en liten lucka i kombinationen med att vi fått ihop ett bra sortiment, som slutkunden verkar gilla. Och så kan vi branschen och kan hur man man ska märka produkterna, säger Johan Jüngling till Branschkoll.

Provleverantör hos NWP under hösten

Johan berättar också att man nu med Adelantes sortiment är provleverantör hos New Wave Profile under hösten, något som inte var möjligt under tiden på Magasin då deras sortiment var för likt New Waves.

– Det känns jätteroligt att få arbeta mer med New Wave, vi var med på deras kickoff nu på Lidingö och fick en bra start med bra respons.

– Näst ut nu på schemat är Promotion Gallery där vi ska stå med på ett hörn och så kör vi på med mässor nu under hösten och fortsätter stärka kännedomen kring vårt varumärke, avslutar Johan Jüngling.

adelante produkter
Några av Adelantes produkter.
Annons

Minskat antal konkurser

Färsk konkursstatistik visar att företagskonkurserna fortsätter att minska i snabb takt. I april månad sjönk konkurserna med 25 procent – informations- och kommunikationsbranschen följer samma trend.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Done ökade försäljningen med 20 procent

Ämnen i artikeln: Done

DONE Management & Systems redovisar en försäljning för årets första kvartal om 25,7 (21,4) MSEK, vilket innebär en tillväxt på 20 procent.

Ämnen i artikeln: Done
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Intellecta investerar i prepress från Heidelberg

Intellecta Infolog och Ekotryckredners gör gemensam sak när man investerar i prepressflöde från Heidelberg, skriver Heidelberg på sin hemsida.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ännu en katalog läggs ner

Panos Emporis, nordens största badklädesföretag, lägger ner sin tryckta katalog efter 20 år.

Företagets vd säger till Dagens Media (#7, 2010) att man måste våga utmana sig själv annars står man still.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Debattartikel i Resumé från Sveriges tryckerier

”Papper miljövänligare än datorer och mobiler” skriver Grafiska Företagens Förbund (GFF) i en debattartikel i Resumé (#15, 2010).
– Viktiga värden går förlorade när man väljer bort pappersburen kommunikation, skriver debattörerna.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Guldägget tappar i betydelse hos marknadschefer

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Sveriges fyra bästa byråer?

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nyheter i ALG 10

Från och med den första januari 2010 gäller en ny version av det standardavtal som ofta används vid försäljning och köp av trycksaker. ALG 02 har ersatts av ALG 10.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

V-TAB tar över Elanders rulloffset-verksamhet i Falköping

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB

V-TAB satsar på att ge ett ännu bredare utbud till kunderna och affären är ett led i V-TAB:s arbete med att utöka kapaciteten för heatsetproduktion.

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB
redaktionen@branschkoll.se
Annons