Magasins tidigare vd nu på Adelante

Johan Jüngling på Adelante hinner ta en snabb bild innan nästa demotur drar igång.
Johan Jüngling på Adelante hinner ta en snabb bild innan nästa demotur drar igång.

Johan Jüngling som tidigare ägde och drev Magasin Friend of Brands har sedan mitten av augusti nytt jobb, nu jobbar han på Adelante som är en leverantör av kolonial-varor.

Johan äger Adelante tillsammans med Madeleine Wilhelmsson som varit ansvarig för att bygga upp varumärket och företaget sedan det grundades 2019.

Under Nordic Profile Fair var det fullt upp i Adelantes monter nästan hela tiden och det var först efter mässan som Branschkoll lyckades få en pratstund med Johan.

– Det är alltid roligt när det kommer mycket kunder, historiskt sett har jag jobbat med att försöka boka många kunder i förväg, så vi körde visningar varje halvtimme under nästan hela mässan, det var först efter klockan 15 på torsdagen som det började lugna ner sig.

Annons

Delikateskorgar inför jul

Johan berättar att det nu är fullt fokus på de delikatesskorgar man satt ihop inför julsäsongen.

– Vi har fått väldigt bra repsons, finns inte så många aktörer i den här nischen så vi har hittat en liten lucka i kombinationen med att vi fått ihop ett bra sortiment, som slutkunden verkar gilla. Och så kan vi branschen och kan hur man man ska märka produkterna, säger Johan Jüngling till Branschkoll.

Provleverantör hos NWP under hösten

Johan berättar också att man nu med Adelantes sortiment är provleverantör hos New Wave Profile under hösten, något som inte var möjligt under tiden på Magasin då deras sortiment var för likt New Waves.

– Det känns jätteroligt att få arbeta mer med New Wave, vi var med på deras kickoff nu på Lidingö och fick en bra start med bra respons.

– Näst ut nu på schemat är Promotion Gallery där vi ska stå med på ett hörn och så kör vi på med mässor nu under hösten och fortsätter stärka kännedomen kring vårt varumärke, avslutar Johan Jüngling.

adelante produkter
Några av Adelantes produkter.
Annons

Bokhandlarnas försäljning minskar

Ämnen i artikeln: AdlibrisböckerBokus

I ett stort reportage i tidningen Svensk Bokhandel (nr 9-2010) skriver man att ”fjolåret blev ett tungt år för svenska bokhandlar”.

Ämnen i artikeln: AdlibrisböckerBokus
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Reklaminvesteringarna ökade 15% (Q1-10)

Ämnen i artikeln: reklaminvesteringSifo
Ämnen i artikeln: reklaminvesteringSifo
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Intresset för direktreklam ökar … och minskar

Ämnen i artikeln: direktreklamIcebreakODR

En undersökning bland svenska konsumenter visar att intresset för oadresserad direktreklam (ODR) ökar samtidigt som allt fler säger helt nej. Undersökningen är gjord av företaget Icebreak och

Ämnen i artikeln: direktreklamIcebreakODR
redaktionen@branschkoll.se
Annons

VHS-avtalet förlängs ytterligare ett år

Ämnen i artikeln: ramavtalVHS

Det statliga ramavtalet för tryckeritjänster som är upphandlat av VHS (därför kallat VHS-avtalet i branschen) kommer att förlängas ytterligare ett år och löper fram till slutet av 2011.

– Förberedelser för ett nytt ramavtal har påbörjats och jag kommer att göra uppföljningar på ramavtalet genom kund- och leverantörsenkäter under hösten, säger avtalsansvarig Maritha Nergell till Branschkoll.

Ämnen i artikeln: ramavtalVHS
redaktionen@branschkoll.se
Annons

VHS-avtalet flyttas från VHS

Ämnen i artikeln: ramavtalVHS

Under hösten eller allra senast den 1 januari 2011 kommer Kammarkollegiet att vara ansvarig för det statliga ramavtalet för tryckeritjänster.

Ämnen i artikeln: ramavtalVHS
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Delårsrapport från Intellecta: Effekttryck är framtiden för tryck

Ämnen i artikeln: Ekotryck RednersIntellecta

– Intellecta effektiviserar sig till vinst

Intellectas senaste delårsrapport visar att koncernen minskar sin omsättning jämfört med samma kvartal förra året – samtidigt som rörelseresultatet ökar till 20,3 (15,0) MSEK.

– Vi har varit väldigt duktiga på att effektivisera och på att få ut mer av den befintliga personalen, säger Richard Ohlson, vd och koncernchef i en video-kommentar till rapporten.

Ämnen i artikeln: Ekotryck RednersIntellecta
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Pappersprishöjningarna i England

Ämnen i artikeln: Papper

PrintWeek frågade tryckerier i England om hur papperspriset på bestruket papper har förändrats de senaste 12 månaderna och

Ämnen i artikeln: Papper
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Sprid trycksakens lovord på Twitter

Branschkoll föreslår twitter-taggen #powerofprint

Branschkoll – omvärldsbevakningstjänsten för den grafiska branschen – föreslår att alla som gillar trycksaker hjälper till att sprida dess styrkor på Twitter genom att använda taggen #powerofprint på twitter.

Kan vi sprida goda exempel på trycksaker som gjort skillnad – hjälpt marknadsförare och informatörer att nå ut bättre – så stärker vi trycksaken i den allt mer komplexa mixen av olika kanaler som finns tillgängliga för den som vill nå ut med ett budskap.

Gör så här:

Om du själv twittrar – och hittar något intressant case där trycksaken har använts på ett lyckat sätt – använd taggen #powerofprint. Retweeta gärna och lägg till taggen om den saknas.

Om du bara vill använda det här som en inspirationskälla – sök efter #powerofprint på twitter.com.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

V-TAB köper VTT Grafiska i Vimmerby

Ämnen i artikeln: V-TABVTT
Ämnen i artikeln: V-TABVTT
redaktionen@branschkoll.se
Annons

PAR säljer sin broker-verksamhet till Logica

Ämnen i artikeln: BisnodeLogicaPAR

Avdelningen inom PAR, som erbjuder tryckrutiner och informationslogistik, omsatte 30 miljoner med nio anställda. Den första maj gick både kunder och anställda över till Logica.

Ämnen i artikeln: BisnodeLogicaPAR
redaktionen@branschkoll.se
Annons