Intellecta stärker sin kommunikation – anställer kommunikationschef

Pressmeddelande 2011-05-31

Lotta Boman tillträder den 1 juni en nyinrättad tjänst som informations- och kommunikationschef på Intellecta AB.

Lotta kommer att ingå i Intellectas koncernledning. I ansvaret ingår bl.a. att öka kännedomen om koncernen externt till kunder såväl som till finansmarknad, samt att verka för ökad intern kommunikation och samverkan mellan de olika dotterbolagen.

Lotta Boman är civilekonom och har mer än 20 års erfarenhet av att utveckla kommunikations- och varumärkesstrategier både i Sverige och internationellt för stora industriföretag samt lång erfarenhet av ledningsarbete och försäljning. Lotta är en ofta anlitad moderator för workshops/seminarier och föreläsare/utbildare i kommunikation och varumärkesfrågor. Lotta är även diplomerad affärscoach.

Lotta är idag varumärkesstrateg på Hilanders, en av Sveriges ledande B2B-byråer som också är ett dotterbolag till Intellecta.
”Som börsnoterat bolag har vi varit för anonyma och behöver stärka kännedomen om vår koncern och våra erbjudanden både hos finansmarknaden och till våra uppdragsgivare.  Vi ser rekryteringen av Lotta som ett viktigt steg mot en större synlighet” säger Richard Ohlson, koncernchef på Intellecta.

 

PAR säljer sin broker-verksamhet till Logica

Ämnen i artikeln: BisnodeLogicaPAR

Avdelningen inom PAR, som erbjuder tryckrutiner och informationslogistik, omsatte 30 miljoner med nio anställda. Den första maj gick både kunder och anställda över till Logica.

Ämnen i artikeln: BisnodeLogicaPAR
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Minskat antal konkurser

Färsk konkursstatistik visar att företagskonkurserna fortsätter att minska i snabb takt. I april månad sjönk konkurserna med 25 procent – informations- och kommunikationsbranschen följer samma trend.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Done ökade försäljningen med 20 procent

Ämnen i artikeln: Done

DONE Management & Systems redovisar en försäljning för årets första kvartal om 25,7 (21,4) MSEK, vilket innebär en tillväxt på 20 procent.

Ämnen i artikeln: Done
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Intellecta investerar i prepress från Heidelberg

Intellecta Infolog och Ekotryckredners gör gemensam sak när man investerar i prepressflöde från Heidelberg, skriver Heidelberg på sin hemsida.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ännu en katalog läggs ner

Panos Emporis, nordens största badklädesföretag, lägger ner sin tryckta katalog efter 20 år.

Företagets vd säger till Dagens Media (#7, 2010) att man måste våga utmana sig själv annars står man still.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Debattartikel i Resumé från Sveriges tryckerier

”Papper miljövänligare än datorer och mobiler” skriver Grafiska Företagens Förbund (GFF) i en debattartikel i Resumé (#15, 2010).
– Viktiga värden går förlorade när man väljer bort pappersburen kommunikation, skriver debattörerna.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Guldägget tappar i betydelse hos marknadschefer

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Sveriges fyra bästa byråer?

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nyheter i ALG 10

Från och med den första januari 2010 gäller en ny version av det standardavtal som ofta används vid försäljning och köp av trycksaker. ALG 02 har ersatts av ALG 10.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

V-TAB tar över Elanders rulloffset-verksamhet i Falköping

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB

V-TAB satsar på att ge ett ännu bredare utbud till kunderna och affären är ett led i V-TAB:s arbete med att utöka kapaciteten för heatsetproduktion.

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB
redaktionen@branschkoll.se
Annons