Ingen hejd på Hot Screens tillväxt – linje #9 snart ett faktum
Det känns som det bara var några veckor sedan (22 för att vara exakt) som vi skrev om Hot Screen och att de var i full gång med att installera sin åttonde produktionslinje. Då flaggade man även för att det kunde bli en nionde också och det har nu blivit en realitet.
LÄS OCKSÅ: Hot Screen installerar trycklinje #8 och funderar på att trycka på knappen för #9
Hot Screen håller alltså just nu på att installera sin nionde produktionslinje för att kunna möta efterfrågan på bolagets produkter. Vidare har man anställt 12 nya medarbetare sedan året började och idag är cirka 60 personer anställda på bolaget. Men ännu mer kompetens behövs och just nu har man tre jobbannonser till produktionen som ”väntar på rätt kandidater”.
– Vi ökade med 32 procent under mars månad och det första kvartalet 2022 är vi upp lite över 25 procent, berättar vd Fredrik Skanselid för Branschkoll.
Är tillväxten fortsatt en mix av nya svenska kunder och expansion i övriga Norden / Europa?
– Vi upplever att vår bibehållna tillväxt är en mix av både nya kunder i Norden samt en stark befintlig kundbas som ökar sina inköp. Vi kan även se att den kraftigaste tillväxten sker i Norge och Sverige, och det segmentet vi växer mest inom är sportsegmentet. Hittills har vi registrerat 152 nya kunder i år.
Ser ni några trender nu efter att pandemin har lugnat ner sig?
– Absolut, vi upplever att marknaden har återgått till det normala. Vår känsla är att det tappet som många gjorde under pandemin har kommit nu som en så kallad ”ketchup-effekt”. Vi växer bra inom alla segment, men som sagt mest inom sport. Vi får fortsatt många nya kunder och genom vår satsning på digital marknadsföring hoppas kunna öka vår exponering och tillväxt ytterligare. Målet är att bibehålla den här tillväxten och fortsätta växa i den takt vi gjort de senaste åren.