Ingen hejd på Hot Screens tillväxt – linje #9 snart ett faktum

Hot Screen print trycklinje
Hot Screen fortsätter växa och håller just nu på att installera sin nionde produktionslinje för att möta efterfrågan.

Det känns som det bara var några veckor sedan (22 för att vara exakt) som vi skrev om Hot Screen och att de var i full gång med att installera sin åttonde produktionslinje. Då flaggade man även för att det kunde bli en nionde också och det har nu blivit en realitet.

LÄS OCKSÅ: Hot Screen installerar trycklinje #8 och funderar på att trycka på knappen för #9

Hot Screen håller alltså just nu på att installera sin nionde produktionslinje för att kunna möta efterfrågan på bolagets produkter. Vidare har man anställt 12 nya medarbetare sedan året började och idag är cirka 60 personer anställda på bolaget. Men ännu mer kompetens behövs och just nu har man tre jobbannonser till produktionen som ”väntar på rätt kandidater”.

– Vi ökade med 32 procent under mars månad och det första kvartalet 2022 är vi upp lite över 25 procent, berättar vd Fredrik Skanselid för Branschkoll.

Är tillväxten fortsatt en mix av nya svenska kunder och expansion i övriga Norden / Europa?

Annons

– Vi upplever att vår bibehållna tillväxt är en mix av både nya kunder i Norden samt en stark befintlig kundbas som ökar sina inköp. Vi kan även se att den kraftigaste tillväxten sker i Norge och Sverige, och det segmentet vi växer mest inom är sportsegmentet. Hittills har vi registrerat 152 nya kunder i år.

Ser ni några trender nu efter att pandemin har lugnat ner sig?

– Absolut, vi upplever att marknaden har återgått till det normala. Vår känsla är att det tappet som många gjorde under pandemin har kommit nu som en så kallad ”ketchup-effekt”. Vi växer bra inom alla segment, men som sagt mest inom sport. Vi får fortsatt många nya kunder och genom vår satsning på digital marknadsföring hoppas kunna öka vår exponering och tillväxt ytterligare. Målet är att bibehålla den här tillväxten och fortsätta växa i den takt vi gjort de senaste åren.

Annons

Minskat antal konkurser

Färsk konkursstatistik visar att företagskonkurserna fortsätter att minska i snabb takt. I april månad sjönk konkurserna med 25 procent – informations- och kommunikationsbranschen följer samma trend.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Done ökade försäljningen med 20 procent

Ämnen i artikeln: Done

DONE Management & Systems redovisar en försäljning för årets första kvartal om 25,7 (21,4) MSEK, vilket innebär en tillväxt på 20 procent.

Ämnen i artikeln: Done
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Intellecta investerar i prepress från Heidelberg

Intellecta Infolog och Ekotryckredners gör gemensam sak när man investerar i prepressflöde från Heidelberg, skriver Heidelberg på sin hemsida.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ännu en katalog läggs ner

Panos Emporis, nordens största badklädesföretag, lägger ner sin tryckta katalog efter 20 år.

Företagets vd säger till Dagens Media (#7, 2010) att man måste våga utmana sig själv annars står man still.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Debattartikel i Resumé från Sveriges tryckerier

”Papper miljövänligare än datorer och mobiler” skriver Grafiska Företagens Förbund (GFF) i en debattartikel i Resumé (#15, 2010).
– Viktiga värden går förlorade när man väljer bort pappersburen kommunikation, skriver debattörerna.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Guldägget tappar i betydelse hos marknadschefer

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Sveriges fyra bästa byråer?

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nyheter i ALG 10

Från och med den första januari 2010 gäller en ny version av det standardavtal som ofta används vid försäljning och köp av trycksaker. ALG 02 har ersatts av ALG 10.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

V-TAB tar över Elanders rulloffset-verksamhet i Falköping

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB

V-TAB satsar på att ge ett ännu bredare utbud till kunderna och affären är ett led i V-TAB:s arbete med att utöka kapaciteten för heatsetproduktion.

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB
redaktionen@branschkoll.se
Annons