Ineko visar upp trycksakens effektion

Skärmavbild 2014 03 05 kl. 14.57.28Under fem veckor, med start den 10 mars tar Ineko, tidigare Intellectas grafiska verksamhet, över delar av Antalis Showroom i centrala Stockholm. Man tänker visa hur trycksaken kan öka temperaturen i mötet med kunden och man gör det under temat Effektion 14.

– Vi kommer att berätta och visa hur effekter av olika slag ökar temperaturen i mötet med kunden. Tryckt media har ju en överlägsen fördel genom att man samtidigt kan känna, dofta och se – och det vill visa prov på, säger Björn Lindmark, marknadschef på Ineko i en kommentar till Branschkoll.

Lösningar där man använder Augmentet Reality (AR) för att koppla trycksaken till rörliga medier finns också med i utbudet.

Annons

En stor mängd frukostmöten kommer att hållas under de fem veckorna. I utställningen visar man upp 16 olika posters med divers tryckta effekter och besökarne får välja en av dem att ta med sig hem.

Effektion beskriver man i inbjudan som något där man med modern teknik och form förstärker det subjektiva värdet eller tillgivenheten och skapar en starkare positiv känslomässig bindning.

Antalis har vid flera tidigare tillfällen lånat ut delar av sitt showroom i centrala Stockholm till sina kunder. Screenbolaget och Modintryckoffset är två exempel.

Seminarier under perioden:

  • Tryckeffekter som ger effekt (11 och 27 mars)
  • Systemlösningar för att få allt att hänga ihop (13 mars och 1 april)
  • Trycket möter mobil kommunikation (18 mars och 3 april)
  • Kreativa lösningar för butikskommunikation (20 mars och 8 april)
  • Point of Sales – allt viktigare (25 mars och 10 april)

Läs mer på Antalis webb.

Annons

Minskat antal konkurser

Färsk konkursstatistik visar att företagskonkurserna fortsätter att minska i snabb takt. I april månad sjönk konkurserna med 25 procent – informations- och kommunikationsbranschen följer samma trend.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Done ökade försäljningen med 20 procent

Ämnen i artikeln: Done

DONE Management & Systems redovisar en försäljning för årets första kvartal om 25,7 (21,4) MSEK, vilket innebär en tillväxt på 20 procent.

Ämnen i artikeln: Done
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Intellecta investerar i prepress från Heidelberg

Intellecta Infolog och Ekotryckredners gör gemensam sak när man investerar i prepressflöde från Heidelberg, skriver Heidelberg på sin hemsida.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ännu en katalog läggs ner

Panos Emporis, nordens största badklädesföretag, lägger ner sin tryckta katalog efter 20 år.

Företagets vd säger till Dagens Media (#7, 2010) att man måste våga utmana sig själv annars står man still.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Debattartikel i Resumé från Sveriges tryckerier

”Papper miljövänligare än datorer och mobiler” skriver Grafiska Företagens Förbund (GFF) i en debattartikel i Resumé (#15, 2010).
– Viktiga värden går förlorade när man väljer bort pappersburen kommunikation, skriver debattörerna.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Guldägget tappar i betydelse hos marknadschefer

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Sveriges fyra bästa byråer?

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nyheter i ALG 10

Från och med den första januari 2010 gäller en ny version av det standardavtal som ofta används vid försäljning och köp av trycksaker. ALG 02 har ersatts av ALG 10.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

V-TAB tar över Elanders rulloffset-verksamhet i Falköping

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB

V-TAB satsar på att ge ett ännu bredare utbud till kunderna och affären är ett led i V-TAB:s arbete med att utöka kapaciteten för heatsetproduktion.

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB
redaktionen@branschkoll.se
Annons