Hultafors med nyförvärvade Fristads kommer till Unitedprofile
Hultafors Group är Unitedprofiles senaste leverantör inom yrkeskläder, koncernen kommer ha sina varumärken Snickers Workwear, Toe Guard, Solid Gear och EMMA, samt Fristads som man nyligen förvärvade på plattformen.
Läs också: Mastodontaffär inom workwear
– Unitedprofile ger oss möjligheten att nå ut till existerande och nya återförsäljare på en otroligt attraktiv plattform. Vi ser en stor fördel att kunna stärka upp med fyra riktigt tunga varumärken från vår produktkatalog, säger Fredrik Raschke, Sales Manager Sweden, Hultafors Group, i ett nyhetsinlägg.
Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”
Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).
Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov
Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.
Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare
Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.
IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige
IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.
Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa, skriver IDÉ på Linkedin.