Hot Screens futuristiska showroom blir länken mellan Fjärås och Europa

Showroom
Philip Tornberger som jobbar med webb och marknad på Hot Screen är redo att spela in filmer till Onlinemässan i det nya showroomet som han varit med och tagit fram.

I dagarna invigde Hot Screen sitt nya showroom med att spela in filmer inför Nordic Profile Fair. Showroomet är ett showroom i tiden och för framtiden utrustat med allt som behövs för att kunna göra grymma videopresentationer och hålla både digitala och fysiska möten.

Projektledare för det nya showroomet har Philip Tornberger på Hot Screen varit, han berättar för Branschkoll:

– Vi har byggt ett nytt showroom som vi tänker skall användas vid kundmöten på plats hos oss eller för digitala möten och mässor. Därför har vi redan från starten valt att satsa på att digitalisera rummet, med två stycken 4K videokameror och ett mixerbord där man enkelt kan styra vilken kamera som skall visas.

För att få allt på plats har man samarbetat med Ratius Mässbyrå som hjälpt till med att skapa ett rum som lämpar sig just för att spela in film och hålla utbildningar. Men som såklart även fungerar utmärkt vid fysiska möten.

Tanken är att det ska motsvara en fysisk mässmonter

hot screen inspelning
Premiär för nya showroomet, filmer spelas in till Onlinemässan, framför kameran ser vi Hot Screens försäljningschef Fredrik Axelsson berätta om värmetransfer.

– En av tankarna med rummet var att det skulle motsvara en fysisk mässmonter. Därför har vi valt att efterlikna den montern vi normalt sett har på våra fysiska mässor. I montern har vi valt att visa våra olika varianter av värmepressar så väl som vårt utbud av värmetransfer, förklarar Philip Tornberger.

Annons

Och vad passar bättre med en ”fysisk mässmonter” med digitala tillbehör inför den stundande Onlinemässan som PWA anordnar. Och det var just det här som blev premiären för det nya showroomet där man nu spelat in fem filmer till mässan.

En viktig pusselbit i kommande europasatsningen

Det nya showroomet har varit inplanerat ett tag, men pandemin har påskyndat processen och nu ser man det som en viktig pusselbit för att nå ut i Europa.

– Redan när vi byggde ut vår fastighet förra året planerade vi för bygget av detta rummet, men projektet påskyndades av pandemin och för att vi skulle ha möjlighet att medverka på digitala mässor. Vi ser stora möjligheter i att använda rummet för digitala kundbesök, där det av geografiska skäl inte är möjligt att träffas, berättar Hot Screens försäljningschef Fredrik Axelsson och fortsätter:

– Speciellt viktigt blir detta i vår kommande europasatsning. Sedan tre år tillbaks har vi verksamhet i Finland. Där har vi haft en bra tillväxt och nu har vi anställt ytterligare en säljare. Nästa steg är Norge där vi tänker oss ett liknande upplägg. Efter detta är övriga Europa vårt självklara mål, och redan nu smygstartar vi med digitala marknadsföringskampanjer för att öka vår digitala närvaro och driva trafik till vår hemsida som redan finns på fyra språk.

”Digitaliseringen är en självklarhet”

– Vi ser digitaliseringen som en självklarhet i vår verksamhet och har under många år satsat på olika digitala lösningar i form av marknadens bästa webbshop, EDI-lösningar, automatiseringar av hela beställningsflödet, egenutvecklad app för logistiklösningar med mera. Med detta rum är vi rustade för framtiden, avslutar Fredrik Axelsson.

showroom hotscreen 3
En översiktsbild av Hotscreens nya showroom, kameror, ljussättning, maskinpark och digitala hjälpmedel kommer samman i ett modernt showroom.
hotscreen 4
Bild tagen från andra hållet.
Annons

Danskt tryckeri växer på ny adress efter förpackningsförvärv

Kollage

✔️Dubblar tryckkapaciteten med ny offsetpress – ”en gamechanger” ✔️Produktion av förpackningar blir nytt affärsområde ✔️Allt kan göras inhouse

redaktionen@branschkoll.se
Annons

VVS-leverantör byter alla förpackningar – ska bara använda kartong och papper

Hansgrohe Group GreenPackaging 1800

Enbart kartonger och pappersdelar som är 100 procent återvinningsbara ska användas.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Holmen: Lägre papperspriser drog ner resultatet första halvåret

henrik sjoelund
Ämnen i artikeln: Holmen

Så här utvecklades marknaden för papper och kartong under andra kvartalet.

Ämnen i artikeln: Holmen
redaktionen@branschkoll.se
Annons

VPK rapporterar minskad omsättning men fortsatta investeringar 2023

Ämnen i artikeln: VPKWellpapp

✔️Så gick det för den svenska verksamheten ✔️Lönsamheten förbättrades kraftigt ✔️Lösningar i wellpapp

Ämnen i artikeln: VPKWellpapp
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Stora Enso investerar i förpackningsproduktion i Polen

well stora enso 1800
Ämnen i artikeln: Stora EnsoWellpapp

Bland annat byggs en ny wellpapp-linje upp.

Ämnen i artikeln: Stora EnsoWellpapp
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Köper två pappersbruk och två wellanläggningar i Polen

Schumacher Packaging Werk Wroclaw
Ämnen i artikeln: Wellpapp

Växer sig allt större genom att expandera till Europas sjätte största ekonomi.

Ämnen i artikeln: Wellpapp
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Snabbväxande etikettföretag siktar mot 90 miljoner kronor i år

Etikett
Ämnen i artikeln: Etikett

Startup-bolaget har tagit in flera etikettmaskiner till anläggningen i Norden från storkoncernen man har i ryggen.

Ämnen i artikeln: Etikett
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Holmens bruk i Iggesund minskade koldioxidutsläppen med 25 procent

Holmen BPP 0323 Braviken Aug 2023 467 1800
Ämnen i artikeln: HolmenIggesund

Holmens bruk i Iggesund, Sverige, har framgångsrikt minskat sina fossila koldioxidutsläpp med nästan 25 procent från 2022 till 2023.

Ämnen i artikeln: HolmenIggesund
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Svenska dryckesförpackningars klimatavtryck

Dryck klimat
Ämnen i artikeln: Återvinning

Här är de förpackningar med lägst CO2-avtryck per liter dryck. Engångsglas ger överlägset högst utsläpp.

Ämnen i artikeln: Återvinning
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nu ska hundra procent av presentpapperet vara närproducerat

Pappersfabriken 8 kopiera

Lagerhaus svenska tryckerileverantör av presentpapper växer stabilt. Förra året investerade man stort i ny tryckpress.

redaktionen@branschkoll.se
Annons