Här är de nominerade i Arkitektkopias reklamtävling Inhouse

logoNu är de nominerade bidragen i årets upplaga av Arkitektkopias tävling Inhouse klara. Reklamtävlingen för inhouseproducerad reklam drog i år in 150 bidrag, vilket är en ökning med fem stycken från förra året. 30 bidrag är nu nominerade i de sex kategorierna.

– Det var som alltid i tävlingssammanhang svårt att välja bort bidrag, men vi känner oss mycket nöjda med de som vi valt att nominera, säger Meg Tivèus som är juryordförande och styrelseordförande i Arkitektkopia i ett pressmeddelande.

Vinnarna koras vid Inhousegalan på Berns den 14 februari.

De nominerade bidragen är:

Bästa Trycksak

  • Parks & Resorts – Skara Sommarland Förpackningsdesign
  • Parks & Resorts – Gröna Lund Förpackningsdesign
  • Svenska Spel – Nöjesplånboken
  • Svenska Spel – Sanningar & Myter
  • Vindelns Folkhögskola – Kurskatalog
  • Wermlands Opera – affisch Johannespassionen

Bästa Expo

  • Fazer Food Services – ”Mata inte sopmonstret”
  • If – Send a song
  • Scanpix – TT fyller 90 år
  • SkiStar – Vinterland
  • Swedbank – Bonde möter bonde Telge – Kringelfestivalen

Bästa DR

  • ICA Sverige – Årets första julklapp
  • Klarna – Julkort
  • Mackmyra – Extra Rök
  • SABO – Bopris 2011
  • Telge – El vis
  • Universum – The World’s Most Attractive Employers

Bästa Kampanj Småföretag

  • Ebeco – Hjälp din kund att spara energi
  • Mackmyra – Extra Rök

Bästa Kampanj

  • ICA Sverige – ICA To Go
  • ICA Sverige – Grill
  • Kjell & Company – Koppla av/på
  • Parks & Resorts – Twister på Gröna Lund
  • SkiStar – My SkiStar
  • SVT – Maestro
  • Unionen – Vässa lönen

Årets Marknadsavdelning

  • Jula
  • Mekonomen
  • SkiStar
Annons

Minskat antal konkurser

Färsk konkursstatistik visar att företagskonkurserna fortsätter att minska i snabb takt. I april månad sjönk konkurserna med 25 procent – informations- och kommunikationsbranschen följer samma trend.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Done ökade försäljningen med 20 procent

Ämnen i artikeln: Done

DONE Management & Systems redovisar en försäljning för årets första kvartal om 25,7 (21,4) MSEK, vilket innebär en tillväxt på 20 procent.

Ämnen i artikeln: Done
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Intellecta investerar i prepress från Heidelberg

Intellecta Infolog och Ekotryckredners gör gemensam sak när man investerar i prepressflöde från Heidelberg, skriver Heidelberg på sin hemsida.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ännu en katalog läggs ner

Panos Emporis, nordens största badklädesföretag, lägger ner sin tryckta katalog efter 20 år.

Företagets vd säger till Dagens Media (#7, 2010) att man måste våga utmana sig själv annars står man still.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Debattartikel i Resumé från Sveriges tryckerier

”Papper miljövänligare än datorer och mobiler” skriver Grafiska Företagens Förbund (GFF) i en debattartikel i Resumé (#15, 2010).
– Viktiga värden går förlorade när man väljer bort pappersburen kommunikation, skriver debattörerna.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Guldägget tappar i betydelse hos marknadschefer

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Sveriges fyra bästa byråer?

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nyheter i ALG 10

Från och med den första januari 2010 gäller en ny version av det standardavtal som ofta används vid försäljning och köp av trycksaker. ALG 02 har ersatts av ALG 10.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

V-TAB tar över Elanders rulloffset-verksamhet i Falköping

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB

V-TAB satsar på att ge ett ännu bredare utbud till kunderna och affären är ett led i V-TAB:s arbete med att utöka kapaciteten för heatsetproduktion.

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB
redaktionen@branschkoll.se
Annons