Här är årets bästa inhouse-producerade reklam

inhouse

Årets bästa inhouseproducerad reklam är utsedd och Ving var det företag som enligt tävlingen Inhouse 2013 hade årets bästa inhousebyrå. Av 200 inlämnade bidrag belönades igår de bästa på prisuttdelningen på Berns i Stockholm med drygt 260 deltagare.

Arrangör av Inhouse är Arkitektkopia och detta var tävlingens tredje år.

Här är alla vinnarna:

Bästa kampanj

  • MQ – The perfect suit
  • Pågen – Pågen Lingon Grova våren 2012
  • Unionen – Finn 5 fackliga frågor

Bästa trycksak

  • ICA – Måltidsbutiken
  • MQ – The Perfect Suit
  • Parks & Resorts

Bästa DR

  • Eton – Inbjudan till öppningsevent för Eton Brand Store
  • ICA ToGo – Flugan
  • Telge – Våfflan

Bästa expo

  • Bilia Group Göteborg – MINI Cooper luciatåg
  • Telge – Huset bakom
  • Cloetta/Ahlgrens – Sveriges största bilservice

Bästa digitala aktivitetet.

  • SkiStar – Älska Snö
  • STIGA Sports – iPad Hockey
  • HMS – Rekryteringssajt

Bästa kampanj småföretag

  • Rosengårds stadsförvaltning – Retoykalas i Rosengård

Årets marknadsavdelning (Bästa Inhouseavdelning)

  • Ving

Juryn 2013

  • Hans Bylund (BerntzonBylund)
  • Aje Stenbeck (Affärsområdeschef, Inhouse)
  • Claes de Faire (Chefredaktör Resumé)
  • Meg Tiveus (Styrelse ordf. Arkitektkopia)
  • Ulf Grankvist (Ägare Arkitektkopia)
  • Joakim Skoglund (Inhousechef, Mekonomen)
  • Nina Åkestam (Handelshögskolan)
  • Sari Schmitt Elo (Inhousechef på IF)
Annons

Minskat antal konkurser

Färsk konkursstatistik visar att företagskonkurserna fortsätter att minska i snabb takt. I april månad sjönk konkurserna med 25 procent – informations- och kommunikationsbranschen följer samma trend.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Done ökade försäljningen med 20 procent

Ämnen i artikeln: Done

DONE Management & Systems redovisar en försäljning för årets första kvartal om 25,7 (21,4) MSEK, vilket innebär en tillväxt på 20 procent.

Ämnen i artikeln: Done
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Intellecta investerar i prepress från Heidelberg

Intellecta Infolog och Ekotryckredners gör gemensam sak när man investerar i prepressflöde från Heidelberg, skriver Heidelberg på sin hemsida.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ännu en katalog läggs ner

Panos Emporis, nordens största badklädesföretag, lägger ner sin tryckta katalog efter 20 år.

Företagets vd säger till Dagens Media (#7, 2010) att man måste våga utmana sig själv annars står man still.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Debattartikel i Resumé från Sveriges tryckerier

”Papper miljövänligare än datorer och mobiler” skriver Grafiska Företagens Förbund (GFF) i en debattartikel i Resumé (#15, 2010).
– Viktiga värden går förlorade när man väljer bort pappersburen kommunikation, skriver debattörerna.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Guldägget tappar i betydelse hos marknadschefer

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Sveriges fyra bästa byråer?

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nyheter i ALG 10

Från och med den första januari 2010 gäller en ny version av det standardavtal som ofta används vid försäljning och köp av trycksaker. ALG 02 har ersatts av ALG 10.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

V-TAB tar över Elanders rulloffset-verksamhet i Falköping

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB

V-TAB satsar på att ge ett ännu bredare utbud till kunderna och affären är ett led i V-TAB:s arbete med att utöka kapaciteten för heatsetproduktion.

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB
redaktionen@branschkoll.se
Annons