Han tar ansvaret för affärsområdet Screen på Spandex

Magnus Olsson är ny Market Development Manager för Screenområdet på Spandex.
Magnus Olsson är ny Market Development Manager för Screenområdet på Spandex. Spandex

”Satsar på att 2023 ska bli ett riktigt tillväxtår inom alla affärsområden.”

Magnus Olsson tar över försäljningen för affärsområdet screen på Spandex. Magnus kommer närmast från Marabu och han tar över försäljningsansvaret efter Glenn Börjesson som går i pension, skriver företaget i ett meddelande till Branschkoll.

Magnus har lång erfarenhet av affärsområdet och är en viktig del i Spandex fortsatta satsning på tillväxt inom screen.

– Screenaffären kräver erfarenhet och kunskap, så vi är otroligt glada att vi kunnat få in en person av Magnus kaliber. Han är dessutom ett välkänt ansikte för många som jobbar i branschen vilket gör att våra kunder kan känna sig trygga, säger Joakim Rutgersson, vd på Spandex.

Spandex har en lång historia av att arbeta med screenprodukter. Nu växlar man upp för att möta behovet bland befintliga och nya screenkunder och för att ytterligare förbättra sin servicenivå.

– Det ska bli väldigt kul att börja på Spandex. De är en stor och välkänd spelare med gott renommé och jag vet att det finns stor potential på marknaden, säger Magnus Olsson.

Annons

Minskat antal konkurser

Färsk konkursstatistik visar att företagskonkurserna fortsätter att minska i snabb takt. I april månad sjönk konkurserna med 25 procent – informations- och kommunikationsbranschen följer samma trend.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Done ökade försäljningen med 20 procent

Ämnen i artikeln: Done

DONE Management & Systems redovisar en försäljning för årets första kvartal om 25,7 (21,4) MSEK, vilket innebär en tillväxt på 20 procent.

Ämnen i artikeln: Done
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Intellecta investerar i prepress från Heidelberg

Intellecta Infolog och Ekotryckredners gör gemensam sak när man investerar i prepressflöde från Heidelberg, skriver Heidelberg på sin hemsida.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ännu en katalog läggs ner

Panos Emporis, nordens största badklädesföretag, lägger ner sin tryckta katalog efter 20 år.

Företagets vd säger till Dagens Media (#7, 2010) att man måste våga utmana sig själv annars står man still.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Debattartikel i Resumé från Sveriges tryckerier

”Papper miljövänligare än datorer och mobiler” skriver Grafiska Företagens Förbund (GFF) i en debattartikel i Resumé (#15, 2010).
– Viktiga värden går förlorade när man väljer bort pappersburen kommunikation, skriver debattörerna.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Guldägget tappar i betydelse hos marknadschefer

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Sveriges fyra bästa byråer?

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nyheter i ALG 10

Från och med den första januari 2010 gäller en ny version av det standardavtal som ofta används vid försäljning och köp av trycksaker. ALG 02 har ersatts av ALG 10.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

V-TAB tar över Elanders rulloffset-verksamhet i Falköping

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB

V-TAB satsar på att ge ett ännu bredare utbud till kunderna och affären är ett led i V-TAB:s arbete med att utöka kapaciteten för heatsetproduktion.

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB
redaktionen@branschkoll.se
Annons