GrafKom I/O: Bisnode utnyttjar kraften i crossmedia

Bisnode och PÅ Mediawebb

Daniel Åhlberg från PÅ Media tillsammans med kunden Pia Törnqvist, marknads- och kommunikationschef på Bisnode som berättade om sin crossmedia-lösning från just PÅ Media.

Bisnode-koncernens marknads- och kommunikationschef Pia Törnqvist inledde Grafkoms senaste nätverksträff I/O i Stockholm genom att berätta hur man jobbar med en crossmedialösning från PÅ Media för att hantera sina event.

– Vi hjälper företag att hitta nya och ta hand om befintliga kunder – våra kunder ska fatta beslut med hjälp av ”smart data” som vi ger dem, sa Pia Törnqvist i sin inledning.

2013 skulle man arrangera ett stort kundevent med 400 personer.

– Från början tog vi hand om allt själva – och det blev inte så himla bra, berättar Pia. Vi visste inte vilka som anmält sig eller vilka som kom. Vi upplevdes som väldigt struliga av våra kunder.

Man fick då kontakt med PÅ Media som kunde erbjuda en total lösning med flödes-schema och hantering av email och postala utskick.

PÅ Media gjorde ett kampanjschema så att man fick kontroll på all data som behövdes för flödet.

– De utmanade oss och ställde massa jobbiga frågor, precis så som man vill att en leverantör ska vara, säger Pia.

Annons

I samband med kundeventet jobbar med kommunikation i både digitala och fysiska kanaler.

– Det postala fungerar utmärkt just nu – det är väldigt tomt i brevlådorna, säger Pia. Vi försöker alltid ha med tryck i våra kampanjer eftersom det ger ett bra resultat.

Med den löpande kommunikation både före och efter eventet tillsammans med att det var väldigt enkelt att anmäla sig så upplevdes man nu som väldigt professionell av kunderna.

– Vi ska inte heller glömma ”impfaktorn” med det personliga programmet man fick på plats.

Nu slipper Bisnode lägga tid på saker som är jobbiga att hantera – om man inte har ett system.

– Hade vi gjort det själva hade det slukat enormt med resurser hos oss.

Och samarbetet fortsätter för tredje året i rad.

– Det är självklart att göra det tillsammans med PÅ Media, avslutar Pia.

Annons

Danskt tryckeri växer på ny adress efter förpackningsförvärv

Kollage

✔️Dubblar tryckkapaciteten med ny offsetpress – ”en gamechanger” ✔️Produktion av förpackningar blir nytt affärsområde ✔️Allt kan göras inhouse

redaktionen@branschkoll.se
Annons

VVS-leverantör byter alla förpackningar – ska bara använda kartong och papper

Hansgrohe Group GreenPackaging 1800

Enbart kartonger och pappersdelar som är 100 procent återvinningsbara ska användas.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Holmen: Lägre papperspriser drog ner resultatet första halvåret

henrik sjoelund
Ämnen i artikeln: Holmen

Så här utvecklades marknaden för papper och kartong under andra kvartalet.

Ämnen i artikeln: Holmen
redaktionen@branschkoll.se
Annons

VPK rapporterar minskad omsättning men fortsatta investeringar 2023

Ämnen i artikeln: VPKWellpapp

✔️Så gick det för den svenska verksamheten ✔️Lönsamheten förbättrades kraftigt ✔️Lösningar i wellpapp

Ämnen i artikeln: VPKWellpapp
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Stora Enso investerar i förpackningsproduktion i Polen

well stora enso 1800
Ämnen i artikeln: Stora EnsoWellpapp

Bland annat byggs en ny wellpapp-linje upp.

Ämnen i artikeln: Stora EnsoWellpapp
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Köper två pappersbruk och två wellanläggningar i Polen

Schumacher Packaging Werk Wroclaw
Ämnen i artikeln: Wellpapp

Växer sig allt större genom att expandera till Europas sjätte största ekonomi.

Ämnen i artikeln: Wellpapp
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Snabbväxande etikettföretag siktar mot 90 miljoner kronor i år

Etikett
Ämnen i artikeln: Etikett

Startup-bolaget har tagit in flera etikettmaskiner till anläggningen i Norden från storkoncernen man har i ryggen.

Ämnen i artikeln: Etikett
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Holmens bruk i Iggesund minskade koldioxidutsläppen med 25 procent

Holmen BPP 0323 Braviken Aug 2023 467 1800
Ämnen i artikeln: HolmenIggesund

Holmens bruk i Iggesund, Sverige, har framgångsrikt minskat sina fossila koldioxidutsläpp med nästan 25 procent från 2022 till 2023.

Ämnen i artikeln: HolmenIggesund
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Svenska dryckesförpackningars klimatavtryck

Dryck klimat
Ämnen i artikeln: Återvinning

Här är de förpackningar med lägst CO2-avtryck per liter dryck. Engångsglas ger överlägset högst utsläpp.

Ämnen i artikeln: Återvinning
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nu ska hundra procent av presentpapperet vara närproducerat

Pappersfabriken 8 kopiera

Lagerhaus svenska tryckerileverantör av presentpapper växer stabilt. Förra året investerade man stort i ny tryckpress.

redaktionen@branschkoll.se
Annons