Epson anställer country manager – plockas från konkurrent

Jens Österberg Epson

Epson rekryterar Jens Österberg som ny Country Manager. Han kommer senast från en roll som ansvarig för nyckelkunder på Ricoh.

Epson säljer till stor del kontorsskrivare och projektorer men också storformatsskrivare. Man skriver i ett meddelande att ”målet är tydligt: Epson ska bli ledande på printmarknaden för företag”.

Annons

Epson har senaste tiden snabbt ökat antalet medarbetare på företagssidan. Expansionen är en del av en storsatsning som Epson gör i Europa, med bland annat fyra nya lokalkontor och en tydlig målsättning att bli ledande inom skrivare för företagsmarknaden.

I vintras hämtades Adam Knapp in från Xerox för att leda b2b-satsningen i Norden. Nu är man mitt i processen med att ta nästa steg – under året kommer säljstyrkan att ha växt med nära 100 procent och i början av oktober tillträdde Jens Österberg som ny Country Manager i Sverige, skriver Epson i ett pressmeddelande.

– Jag är fantastiskt nöjd med rekryteringen av Jens, han har helt rätt profil och passar perfekt i det team jag vill bygga – ungt, hungrigt och med höga ambitioner. Vi har ett mycket aggressivt tillväxtmål framöver och det ska vi möta. För att bli nummer ett i Sverige behöver vi fantastiska medarbetare och en organisation som jobbar i samma riktning, säger Adam Knapp, Head of Sales i Norden på Epson.

 

Annons

Minskat antal konkurser

Färsk konkursstatistik visar att företagskonkurserna fortsätter att minska i snabb takt. I april månad sjönk konkurserna med 25 procent – informations- och kommunikationsbranschen följer samma trend.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Done ökade försäljningen med 20 procent

Ämnen i artikeln: Done

DONE Management & Systems redovisar en försäljning för årets första kvartal om 25,7 (21,4) MSEK, vilket innebär en tillväxt på 20 procent.

Ämnen i artikeln: Done
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Intellecta investerar i prepress från Heidelberg

Intellecta Infolog och Ekotryckredners gör gemensam sak när man investerar i prepressflöde från Heidelberg, skriver Heidelberg på sin hemsida.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ännu en katalog läggs ner

Panos Emporis, nordens största badklädesföretag, lägger ner sin tryckta katalog efter 20 år.

Företagets vd säger till Dagens Media (#7, 2010) att man måste våga utmana sig själv annars står man still.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Debattartikel i Resumé från Sveriges tryckerier

”Papper miljövänligare än datorer och mobiler” skriver Grafiska Företagens Förbund (GFF) i en debattartikel i Resumé (#15, 2010).
– Viktiga värden går förlorade när man väljer bort pappersburen kommunikation, skriver debattörerna.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Guldägget tappar i betydelse hos marknadschefer

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Sveriges fyra bästa byråer?

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nyheter i ALG 10

Från och med den första januari 2010 gäller en ny version av det standardavtal som ofta används vid försäljning och köp av trycksaker. ALG 02 har ersatts av ALG 10.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

V-TAB tar över Elanders rulloffset-verksamhet i Falköping

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB

V-TAB satsar på att ge ett ännu bredare utbud till kunderna och affären är ett led i V-TAB:s arbete med att utöka kapaciteten för heatsetproduktion.

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB
redaktionen@branschkoll.se
Annons