En kuverthistoria från Bong

Bong en kuverthistoria

Kuverttillverkaren Bong lanserar kampanjen ”En kuverthistoria” för att påminna kreatörer om att kuvert kan förmedla fler känslor än man kanske tänker på. Förra årets Guldnyckelvinnare Mecka har tagit fram kampanjen som lanseras på just Guldnyckeldagen nu på torsdag den 21 mars med dr, webbplats och annonser.

Annons

I kampanjen får mottagaren elva adresserade kuvert som tillsammans berättar en historia.

– Vi ville påminna kreatörer och tryckeribranschen om de känslor som ett kuvert kan förmedla. Och även om vi lever i en digital värld så är direktmarknadsföring och postala utskick fortfarande väldigt viktigt. Jag anser att en lyckad kampanj innehåller både fysisk och digital kommunikation, berättar Henrik Wahlgren, Senior Sales Account Manager på Bong i en kommentar.

– Idén bygger på att berätta en historia där kreatören själv står i centrum, genom specialdesignade kuvert. För en gångs skull får kuvertet vara hjälte och vi vill visa att Bong kan ta fram alla slags kuvert man kan tänka sig. Det går också att följa berättelsen och se hur vi tagit fram kuverten på bongkuvert.se, berättar Elin Lindecrantz, AD på Mecka.

Samtidigt gör man också reklam för sin kostnadsfria dummyshop som erbjuder tillverkning av enstaka exemplar av kuvert utifrån kundens skiss.

Ämnen i artikeln: Bong
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Minskat antal konkurser

Färsk konkursstatistik visar att företagskonkurserna fortsätter att minska i snabb takt. I april månad sjönk konkurserna med 25 procent – informations- och kommunikationsbranschen följer samma trend.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Done ökade försäljningen med 20 procent

Ämnen i artikeln: Done

DONE Management & Systems redovisar en försäljning för årets första kvartal om 25,7 (21,4) MSEK, vilket innebär en tillväxt på 20 procent.

Ämnen i artikeln: Done
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Intellecta investerar i prepress från Heidelberg

Intellecta Infolog och Ekotryckredners gör gemensam sak när man investerar i prepressflöde från Heidelberg, skriver Heidelberg på sin hemsida.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ännu en katalog läggs ner

Panos Emporis, nordens största badklädesföretag, lägger ner sin tryckta katalog efter 20 år.

Företagets vd säger till Dagens Media (#7, 2010) att man måste våga utmana sig själv annars står man still.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Debattartikel i Resumé från Sveriges tryckerier

”Papper miljövänligare än datorer och mobiler” skriver Grafiska Företagens Förbund (GFF) i en debattartikel i Resumé (#15, 2010).
– Viktiga värden går förlorade när man väljer bort pappersburen kommunikation, skriver debattörerna.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Guldägget tappar i betydelse hos marknadschefer

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Sveriges fyra bästa byråer?

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nyheter i ALG 10

Från och med den första januari 2010 gäller en ny version av det standardavtal som ofta används vid försäljning och köp av trycksaker. ALG 02 har ersatts av ALG 10.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

V-TAB tar över Elanders rulloffset-verksamhet i Falköping

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB

V-TAB satsar på att ge ett ännu bredare utbud till kunderna och affären är ett led i V-TAB:s arbete med att utöka kapaciteten för heatsetproduktion.

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB
redaktionen@branschkoll.se
Annons