De vill digitalisera rollup:en
”Vi vill bygga upp ett gediget återförsäljarnätverk”.
För första gången är Led Rollup Sweden, som ska digitalisera den klassiska rollup:en, utställare på Nordic Profile Fair.
Led Rollup Sverige med säte i Halmstad har valt att att pröva ett nytt sätt att nå ut till kunderna – att jobba mer med återförsäljare och inte bara slutkunder som man gjort hittills med sin led rollup-produkt.
– Det vi vill göra är att bygga upp ett gediget återförsäljarnätverk, säger ägaren och grundaren Selim Kalkan.
Varit igång 1,5 år
På frågan hur mycket företaget med sina sex anställda omsätter så säger han att den fortfarande är blygsam:
– Vi är i uppstartsfasen och har hållit på i 1,5 år. Däremot växer vi stadigt varje månad med nya kunder och fler affärer.
Mobil och påbyggnadsbar
Företagets affärsidé är digitalisera den klassiska rollup:en. På samma yta kan en kund ha hur många budskap som helst på led-skärmen. Det går också att bygga ihop de mobila roll up:erna till en större skärmvägg – sex stycken totalt.
– Roll up:en har sett likadan ut sedan urminnestider. Nu vill vi på samma yta köra ett lite mer dynamiskt upplägg. Det har alltid varit så – något som rör sig och syns fångar uppmärksamhet och väcker någon form av nyfikenhet, hävdar han.
”Utöver förväntningarna”
Fokus i år blir att växa. Och med mässan, att ställa ut, känns som rätt beslut.
– Än så länge måste jag säga att den här mässan ändå levererat litegrann. Det har varit utöver förväntningarna så det är bra, säger han på första mässdagens eftermiddag.